דלג לתוכן העמוד
יום שני, 23 באוקטובר 2017
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

יוצרים סביבה בטוחה ומוגנת בבית הספר

מדריכי המוגנות של 'מועצה ללא אלימות' פותחים שנה ומדברים על האתגרים הצפויים להם בבתי הספר

אחד ממוקדי הפעילות של תכנית 'מועצה ללא אלימות' במטה יהודה נמצא בבתי הספר. שבעה מדריכי מוגנות שובצו השנה בחמשת בתי הספר התיכונים במועצה ובשני בתי ספר יסודיים. בבית הספר הממלכתי דתי 'מתתיהו' בצלפון תפעל השנה לראשונה מדריכת מוגנות בשאיפה להרחיב בעתיד את התכנית לכלל בתי הספר היסודיים.

השבוע התקיים יום הערכות של מדריכי המוגנות לשנת הלימודים החדשה. היום התקיים במועדון החברים של נווה אילן בשיתוף הוועד המקומי של היישוב. במהלך היום דנו המדריכים בארגון אירועי פתיחת שנה, בנהלי פתיחת שנה ובעבודתם בבית הספר. לאחר מכן, פגשו המדריכים את סילבי אהרון, קצינת ביקור סדיר של המועצה, ששוחחה עמם על היכולת להגיע לכל ילד ובאילו מקרים יש לפנות אליה ולערב את מינהל חינוך.

"מדריך המוגנות הוא דמות משמעותית בבית הספר שנועדה לשמור על הילדים ולהיות אוזן קשבת עבורם", אומר מנהל תכנית 'מועצה ללא אלימות', סיון כהן-טופל. "התפיסה שעומדת בבסיסה של התכנית היא שעל מנת להתמודד עם אלימות בצורה אפקטיבית נדרש מענה כולל והוליסטי – ולא התמקדות בתחום אחד או בסוג אוכלוסיה מסוים. מדריכי המוגנות יודעים לשלב את העבודה בבית הספר עם תחומי קהילה, נוער, רווחה ואכיפה ובכך מסייעים למורים ולהורים".

"מדריכי המוגנות נמצאים בחזית הפעילות של תכנית 'מועצה ללא אלימות' בבתי הספר", מוסיף האחראי על תחום החינוך בתכנית, שניר פירו. "הם מבצעים פעולות למניעת אלימות ויצירת אקלים חיובי בכל תחום בבית הספר. פתחנו את שנת הלימודים תשע"ח עם מדריכות ומדריכים בעלי ניסיון ורצון להשפיע ולהוביל תהליכים בשיתוף פעולה מלא עם המנהלות, המנהלים והצוותים".

 

אפרת שרוני. מדריכת מוגנות

שם: אפרת שרוני

גיל: 42

יישוב: ישעי

בית ספר: תיכון 'אור'

זמן בתפקיד: שנתיים

 

רקע חינוכי: "מיד לאחר שירותי הצבאי הצטרפתי ל'קידום נוער' ירושלים, שם עבדתי במשך 19 שנה. לפני שנתיים התחלתי לעבוד כמדריכת מוגנות במטה יהודה. אני בעלת תואר ראשון בחינוך, לומדת לתעודת הוראה בחינוך מיוחד ומאוד מחוברת לכל הנושא של עבודה עם בני נוער בסיכון".

מטרות לשנה החדשה: "ברמה האישית זה סוג של התחלה חדשה עבורי. ארצה להכיר את המנהל החדש וללמוד את האופן שבו רשת 'ברנקו וייס' מתנהלת, על מנת להדק את שיתופי הפעולה לטובת התלמידים. ארצה ליצור פרויקטים חדשים בנוסף לקיימים. אני מחכה בקוצר רוח להכיר תלמידים חדשים לצד העבודה עם התלמידים הותיקים. בתחילת השנה אסתובב בבית הספר ואחוש באווירה, על מנת לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר".

 

אוראל יצחק. מדריך מוגנות

שם: אוראל יצחק

גיל: 26

יישוב: תרום

בית ספר: יסודי 'השחר'

זמן בתפקיד: שנה שנייה

רקע חינוכי: "התחלתי כמאבטח בבית הספר לפני ארבע שנים. מהר מאוד הבינו בהנהלה שהביתן של המאבטח הוא סוג של מוקד משיכה. המנהלת היוצאת, שירלי סלמון חברה לתכנית 'מועצה ללא אלימות' וכך הפך בית הספר 'השחר' לבית הספר היסודי הראשון במועצה עם מדריך מוגנות. כך התחלתי אני בעבודה החדשה. הקמנו את חדר פל"א - פעילות לימודית אחרת ובו פינת מחשב, פופים לישיבה, פעילויות העשרה, משחקי חשיבה ופאזלים. אני מאוד מחובר לתפקיד ובקרוב אתחיל ללמוד לתעודת הוראה".

מטרות לשנה החדשה: "המטרה היא בעיקר להמשיך בתהליך שהתחלנו עם הילדים לשיפור ההישגים בלימודים. נמשיך באותה הדרך ונקדם כמה שיותר ילדים, תוך חיזוק הפן הרגשי והחברתי. בשנה שעברה עבדנו עם 15 ילדים והשנה אנו מקווים לצרף ילדים חדשים. בסיום השנה הקודמת צבענו את האדניות בבית הספר יחד עם התלמידים, במטרה לטפח פינות חמד וכך נעשה גם השנה".

 

יוכי אקריש. מדריך מוגנות

שם: יוכי אקריש

גיל: 46

יישוב: זכריה

בית ספר: יסודי 'מתתיהו'

זמן בתפקיד: שנה ראשונה

 

רקע חינוכי: "שירתתי כקצינה בשירות בתי הסוהר כ-20 שנה ומילאתי מגוון רחב של תפקידים ובהם קצינת הדרכה במינהל האסיר. כשפרשתי מהשב"ס חיפשתי דרך לתרום ולהחזיר לקהילה ותחום החינוך מאוד קרץ לי. עבדתי תקופה קצרה ב'ברנקו וייס אתגרי' בבית שמש וסייעתי בהכנת תלמידים לבגרויות. לאחר מכן, עבדתי כארבע שנים בבית הספר ז'בוטינסקי - לימדתי אנגלית, סייעתי בהכנה למבחני המיצ"ב, שימשתי כאחראית ספריה, ריכזתי את תכנית ציל"ה לצהרונים של תלמידי א'-ב' וניהלתי מרכז למידה לילדים בכיתות ג'-ו'. יש לי תואר ראשון בינתחומי בתקשורת ופסיכולוגיה".

מטרות לשנה החדשה: "לעמוד לרשותם של התלמידים, ליצור תשתית לתקשורת טובה איתם ועם הצוות החינוכי בבית הספר ובעיקר להגיע מדי בוקר עם חיוך לעבודה".

 

דניאל יהודה. מדריך מוגנות

שם: דניאל יהודה

גיל: 26

יישוב: בית שמש

בית ספר: ישיבת 'אמי"ת נחשון'

זמן בתפקיד: שנה שנייה

רקע חינוכי: "סיימתי תואר ראשון בחינוך. אני מדריך טיולים ומוסיקאי. הייתי בשליחות של הסמינרים הציוניים של הסוכנות היהודית באוסטרליה ובשליחות של מכללת 'הרצוג' בישיבת בני עקיבא בקנדה".

מטרות לשנה החדשה: "אני מתכוון ליישם כל תחום בו התחלתי לעסוק בשנה שעברה. לחזק את תחום הגישור, להשתתף בטורנירי כדורגל של 'מועצה ללא אלימות', להוביל את המחויבות האישית בהסעות וליצור שפה אחידה. יש לנו דרך משותפת עם התלמידים והצוות ונמשיך כשם שהתחלנו".

 

שחר דוד. מדריך מוגנות

שם: שחר דוד

גיל: 23

יישוב: נחם

בית ספר: תיכון 'עין כרם'

זמן בתפקיד: שנה ראשונה

רקע חינוכי: "עבדתי במוסד 'ידידה' לאנשים עם צרכים מיוחדים. עבדתי עם מינהל חינוך בחונכות פרטנית. בתיכון השתתפתי בתכנית 'מקום בלב' למנהיגות וערכים והשתתפתי בקורס מד"צים (מדריכים צעירים)".

מטרות לשנה החדשה: "להביא את מי שאני ומה שאני ואת הערך המוסף שלא כל בית ספר וכל ילד מקבל. לגרום לכך שכולם יבינו שיש בבית הספר גורם בלתי פורמאלי שניתן לפנות ולהתייעץ איתו בכל עת".

 

מיכל שמואל. מדריך מוגנות

שם: מיכל שמואל

גיל: 21

יישוב: צפרירים

בית ספר: תיכון 'הרטוב'

זמן בתפקיד: שנה ראשונה

 

רקע חינוכי: "הייתי פעילה בתנועת הנוער 'בני המושבים', בין היתר כמדריכה בתנועה. ט'-י' התנדבתי במשמר הגבול במסגרת המחויבות אישית. שירתתי בבה"ד חינוך. אני מאוד מתחברת לתחום החינוך ובכוונתי לרכוש השכלה אקדמית ולעסוק בחינוך בלתי פורמאלי".

מטרות לשנה החדשה: "להעצים את התלמידים ולתרום את חלקי לאווירה חיובית וטובה בבית הספר, להכיר ולעבוד בשיתוף פעולה עם הנהלת בית הספר והצוותים".

 

 

רודאינה געפרי. מדריכת מוגנות

שם: רודאינה געפרי

גיל: 44

יישוב: עין נקובא

בית ספר: 'ברנקו וייס עין נקובא - עין ראפה'

זמן בתפקיד: שנה רביעית

 

רקע חינוכי: "למדתי בחפ"ן, המכון לחינוך פתוח ניסויי במכללה לחינוך דוד ילין. בימים אלה אני לומדת במכללה לתואר בחינוך. עבדתי בבית הספר קס"ם ובבית הספר לחרשים בקרית יובל. בנוסף, שימשתי כמגשרת ורכזת וליוויתי קבוצה של נערים מבית הספר 'ברנקו וייס עין נקובא עין ראפה' שלמדו בקרית יערים".

מטרות לשנה החדשה: "תפקיד מדריכת המוגנות הוא תפקיד חשוב מאוד התורם לתלמידים ומגשר ביניהם לבין צוות בית הספר. המטרות שלי הן להמשיך ולהגביר את תחושת הביטחון של כלל קהילת בית הספר וליצור יחד סביבת לימודים בטוחה. כמו כן, לעודד שיח תרבותי בבית הספר, ליצור דיאלוג ולתת לכל תלמיד אפשרות לבטא את עצמו. אנו פועלים לשיפור האקלים הבית ספרי ואפעל לעידוד הפעילות החברתית וטיפוחה בקרב התלמידים ולעידוד התלמידים להצטרף למסגרות בלתי פורמאליות ולהיות מעורבים בנעשה בקהילה".

 

 

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?