דלג לתוכן העמוד
יום שני, 21 באוגוסט 2017
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

מכונאים בלב ובנפש

משה סיידוף ודניאל קרני הם חברים מכיתה א' בבי"ס עין הרים שהמשיכו גם בקריירה משותפת כמכונאי טנק מרכבה. "בשירות בחיל הטכנולוגיה והאחזקה אתה לומד ורוכש מקצוע לחיים", הם אומרים בגאווה

"תקינות הטנקים תשפיע על חיי הלוחמים". משה סיידוף ודניאל קרני בסדנת המרכבות

רס"ל משה סיידוף, ממושב נס הרים שבאזור יהודה ורס"ל דניאל קרני, מקרית יובל, ממשיכים באותם המסלולים עוד מכיתה א' בבי”ס עין הרים. "אני ודניאל למדנו ביחד בביה"ס, עשינו ביחד שנת י"ג-י"ד בבה"ד 20, בה"ד הטכנולוגיה והאחזקה, כדי להיות מכונאי מרכבות. עוד מרגע הגיוס ידענו שנרצה לשרת יחדיו ולכן ביקשנו והתאמצנו שזה יקרה. בסופו של דבר הצלחנו והגענו לבסיס ג'וליס", אומר משה.
בתיכון למד משה במגמת תיב"ם – תכנון בעזרת מחשב. כשסיים את כיתה י"ג וי"ד בבה"ד 20, עשה קורס קדם צבאי על מרכבה 23 (רכב משוריין). לאחר הקורס עבר למחנה ישי, הנמצא ליד מעלה אדומים, שם ישב כוח אחזקה של אגד ארטילרי. "את ההכשרה שלי סיימתי בהצטיינות ובכללי מאוד נהניתי בשירות החובה", משה מתאר.
דניאל מספר שהתחיל לעסוק במכונאות עוד לפני השירות וההכשרה. "במקום מסוים אפשר לומר שהעניין לעסוק במכונות תמיד היה אצלי בלב", הוא מציין, "מעבר לזה, ההורים שלי מאוד תמכו בי ודרבנו אותי להתקדם בצבא ולהצליח".

משה ודניאל הם מכונאי מרכבות מוסמכים, אשר משרתים כיום במחנה עמנואל שבדרום ולהם תעודת הנדסאי מכונות. כמכונאי מרכבות הם אחראים לוודא שהטנק, כלי מורכב ומסוכן ביותר, מוכן לכל משימה. "השתתפתי במבצע עמוד ענן ובמבצע צוק איתן", מספר דניאל, "תיקנתי טנקים בשטח שנתקעו, תחת הרבה מאוד לחץ. תפקידנו הוא לתת את המענה ללוחמים בחירום ובשגרה, בידיעה שיש לבחון את הטנקים בתדירות גבוהה. בסופו של דבר תקינות הטנקים תשפיע על חיי הלוחמים".
 

מקצוע לחיים


משה מוסיף ומספר על חווייתו כמפקד בנוסף לתפקידו המורכב, "כיום, בממוצע יש לי בין שמונה לעשרה חיילים. להיות מפקד זה משקל כבד על הכתפיים", מתאר משה, "אתה מלמד חבר'ה בני 18 מהי אחריות, משמעת ומוסר עבודה ובעצם מכין אותם לחיים. אתה האוזן הקשבת שלהם והכתף התומכת". דניאל מוסיף, "כיום יש תחתיי 14 חיילים. זה מאוד קשה כי אתה צריך להיות קשוב לכל אחד מהם ולהשקיע בכולם. עם זאת, אתה גם מתחבר אליהם ומכיר אנשים טובים. אני עדיין בקשר עם חיילים שלי שהשתחררו".

לטענתם, חיל הטכנולוגיה והאחזקה הוא חיל אשר מפתח את אנשי החובה והקבע, הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית. "מבחינת עבודה מדובר בחיל לא פשוט", משה מספר, "אין ספק שמדובר בחיל מקצועי ביותר. בשירות בחיל הטכנולוגיה והאחזקה אתה לומד ורוכש מקצוע לחיים, אתה עובר קורסים מעניינים ומעבר לזה לומד כיצד להיות מפקד טוב יותר ואיך לגשת לפקודים שלך".
משה מוסיף שמלבד לעניין האישי במקצוע, גם אביו דרבן אותו להיות מכונאי בצבא, מתוך החוויה האישית שלו. "אבא דחף אותי ללמוד להיות מכונאי כי הוא חשב שזה יתאים לי. הוא היה איש קבע שנים רבות, ובשירות החובה שלו היה נהג של מרכבה סימן 1 ולחם עם בטנק זה".

 

משרתים ותורמים

 

אחרי חצי שנה בשירות החובה משה נישא ולו כיום שלושה ילדים. "אני ודניאל חברי אמת, הוא מכיר את אשתי ומבלה איתנו ועם הילדים", הוא מספר, "להיות אבא בצבא זה לא פשוט, אבל למזלי יש לי אישה תומכת וילדים מדהימים. אני מושבניק במהותי ורוצה שהילדים יחוו את הטיולים, הטרקטורונים והמשפחתיות ביישוב".

דניאל מוסיף על האתגרים והיתרונות שבתפקיד "תפקיד מכונאי המרכבות הוא תפקיד מאוד מעניין ופותח דלתות רבות באזרחות. למומחים במקצועות האלקטרוניקה, המכונה והחשמל יש ביקוש רב היום בשוק העבודה".

למרות האתגרים הרבים שבתפקיד המכונאי, לצד חיי המשפחה והתפקיד בפניי עצמו, משה ודניאל לא מתכוונים לסיים את שירותם בזמן הקרוב. הם שואפים להמשיך לשרת ולתרום למדינה.  

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?