דלג לתוכן העמוד
יום שישי, 20 בספטמבר 2019
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

העור החדש

עולם האופנה צועד בעקבות הלחץ הציבורי ומחליף את השימוש בעור או בפרווה טבעיים במוצרים סינתטיים. “החומרים עצמם, הפכו להיות דומים לדבר האמיתי, מבחינת הטקסטורה והמגע", אומרים האופנאים

טוניקה (להשיג ברשת SELECT)

החורף הישראלי הגיע במלוא תפארתו ועוצמתו ושטף את הארץ לא רק ברוחות וגשמים קרים ועזים, אלא גם בטרנדים חורפיים חדשים וישנים. אחד החומרים האהובים ביותר בעולם האופנה בעונות הקרות הוא כמובן העור, הנחשב עמיד, חמים ונעים וממנו מייצרים כל פריט אופנתי שעולה על הדעת, מז'קטים ומעילים, דרך תיקים וארנקים ועד חגורות, נעליים ואקססוריז רבים אחרים. בעת האחרונה הופכים טרנדיים דווקא פריטים העשויים מחומרים חלופיים, תחת הגדרה חדשה וטרנדית- "טבעוניים". האם מדובר במהפכה?

בעוד שעולם האופנה נחשב לפורץ דרך ואף אוונגרדי בתחומים מסוימים, נדמה כי בכל הקשור במודעות לסביבה נשאר מדשדש ונשרך מאחור, כאשר המעצבים ובתי האופנה הגדולים עדיין משתמשים בפרוות אמתיות ועורות מבעלי חיים אקזוטיים, בכדי לשמר את מעמדם כיוקרתיים ומסרבים להיכנע לתחליפים. רק לאחרונה קמה צעקה גדולה בתקשורת וברשתות החברתיות, כאשר אחד הזמרים הצעירים המצליחים בעולם, ג'סטין ביבר, הנמנה עם דור צעיר האמור להוביל טרנדים חברתיים וסביבתיים חדשים, התגאה כשלבש מעיל העשוי פרוות שועל אמיתית והעלה את חמת הציבור. עם זאת, נראה כי יש מי שנשמע לקולות הציבור והארגונים החברתיים ותחת האף התגבש ועלה טרנד אופנתי חיובי, בו אותם פריטים שבעבר קיבלו את השם "דמויי עור", עברו מהפך תדמיתי והוגדרו כ"טבעוניים".

חצאית במראה עור, (אתר האופנה ROCK THE BOAT ), צלם: יאיר כרמל

לדברי מיטל שני, סטייליסטית, מעצבת ומבעלי רשת חנויות האופנה קמדן אנד שוז, "כדי להחדיר את עניין תחליפי העור לשוק היה דרוש להם מהפך תדמיתי. רבים רוצים להיות חלק מהשיוך לעולם הטבעונות ולקחת חלק במהפכה. השינוי הגיע גם לחומרים עצמם, שהפכו להיות לא רק דומים לדבר האמיתי, מבחינת הטקסטורה והמגע, כי אם גם אינם נופלים באיכותם!".

לדברי גילי רעני מבעלי רשת חנויות האופנה מאיושה, אשר אינו מחזיק אף פריט עור בחנויות הרשת מספר כי "אם בעבר היו מגיעות נשים לחנויות ומחפשות פריטים מעור ואף בודקות אותם שוב ושוב על ידי מישושם והרחתם, הרי שכיום המגמה הפוכה. עם עליית הרשתות החברתיות, הצליחו ארגוני בעלי החיים לשים אל מול עיני הציבור את מה שלא היה מעוניין לראות ומה שבעבר היה רחוק מן העין ומן הלב הפך קרוב מתמיד וכבר אינו ניתן עוד להתעלמות. נשאר רק לקוות כי המהפכה שהתחילה עם עולם הפרוות תמשיך גם לעולם העור ונהפוך לחברה טובה יותר גם במובן של דאגה לבעלי החיים".

תיק נחש, (ASAF & TOMER)

לדברי מורגן שאואט- עוז, מנהלת שיווק של רשת חנויות האופנה SELECT, "תחליפי העור לא רק משקיטים את המצפון, אם כי ברוב המוחלט של המקרים גם מטיבים עם כיס הצרכן. מוצרי אופנה העשויים חומרים דמויי עור אומנם אינם נופלים במראם וברוב המקרים לא ניתן אפילו להבחין בין עור אמיתי לכזה דמוי, אך מבחינת מחיר מדובר גם במהפכה צרכנית, כאשר אותם הפריטים מוצעים לפעמים בחמישית המחיר".

תומר בן יוסף מעצב ומבעלי מותג התכשיטים והאקססוריז ASAF & TOMER, מסכים עם דבריה של שאואט- עוז ומוסיף, "בעוד שפרווה אמיתית עולה כסף רב, זו הסינטטית אינה נופלת ממנה במראה ובמגע הנעים ומחירה זול הרבה יותר. בקולקציה הנוכחית אנו מחזיקים תיקי קלאץ' דמויי פרווה בלבד ובאשר לתכשיטים, מאפשרים גם כאלו מחומרים דמויי עור".

מגפיים בעבודת יד מקנבס ודמוי עור (קמדן אנד שוז), צלם: אושרי תורתי

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?