דלג לתוכן העמוד
יום שלישי, 19 בנובמבר 2019
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

הצבעים שימתיקו לכם את 2016

חברת פנטון הכתירה את ורוד קווארץ וכחול 'שלווה' כצבעים שיככבו בשנה הקרובה ומשדרים רכות, נינוחות וביטחון. הצבעים הללו מחזקים את הצורך של כולנו ברוגע, איזון, שלום ושלווה, אומרים האופנאים

חצאיות עיפרון, 199 שח, להשיג ב- www.Komono-Mika.co.il

ענקית הצבעים האמריקנית פנטון, המכתירה בכל שנה מחדש את הצבע שיככב בעולם העיצוב והאופנה, הפתיעה השנה ובחרה באופן תקדימי שני צבעים שיסמלו את שנת 2016 הבאה עליו לטובה ויחליפו את קודמם בתפקיד, המרסלה החושני. עולם האופנה משנה את צבעו!

פנטון הינה חברה אמריקאית הקיימת מזה עשרות שנים ומתמחה בייצור צבעים, בהם נעזרים ומשתמשים אנשי מקצוע בתחומים שונים, בהם אופנה, עיצוב תעשייתי וביתי, גרפיקה והדפסה. אחת לשנה בוחרת החברה את הצבע שיככב באותה שנה. בשנת 2014 הוביל הצבע 'סגול אורכידאה' הטרנדי והנכון ביותר ובשנת 2015 כיכב בכל מקום צבע ה'מרסלה החושני'. לשנת 2016 נקטו בפנטון בצעד תקדימי ולראשונה בחרו בשילוב של שני צבעים לסמל את השנה החדשה והם ה'ורוד קווארץ' וכחול "שלווה".

הפסטלים חוזרים

תיקים ואקססוריז מבית Full Spot, דיזינגוף סנטר ת"א

נראה כי בחברת פנטון האמריקנית לא נשארים אדישים למצבם הנפשי של אזרחי העולם ומנסים להציע פתרון מנחם לשלוותנו על ידי בחירת צבעים המקווה לנבא טובות לשנה החדשה. על כן מציעים שילוב בין שני צבעים המשדרים יחדיו רכות, נינוחות וביטחון. לטענת החברה מטרתם של צבעים אלו, כאשר באים לידי ביטוי בעולם האופנה והעיצוב, הינה להפיג ככל הניתן את המתחים היומיומיים הנצברים. מטרה זו מושגת למעשה על ידי שילוב שני צבעים, המנוגדים אך משלימים האחד את השני, כאשר הורוד הפסטלי מסמל את הפן החם והמרגיע ואילו התכלת מביא עימו מעט מן השקט, הבריאות והקרירות. שילוב בין השניים יוצר הרמוניה מופלאה המשדרת סדר ושלום.

בחירה בשני צבעים בגוונים פסטליים אלו מסונכרנת עם המגמות הנראות בעולם האופנה והעיצוב, בהן לצד צבעי החורף והסתיו החמים, הפתיעה השנה גם חזרתו של הפסטל על גווניו השונים. נראה כי מגמה זו תלך ותתחזק לאחר ההכרזה על צבעי השנה, שכן כמידי שנה, מיד לאחר ההכרזה הרשמית על בחירת הצבעים הרשמיים, נוהגים מעצבים בכל התחומים ליישר קו וליישם את המגמה, אשר תיראה ככל הנראה בקרוב בקולקציות החדשות ובחלונות הראווה.

טשטוש מגדרי

בחברת פנטון העושה מאמץ קבוע להחזיק את האצבע על הדופק בכל הקשור למגמות שונות, אם חברתיות, פוליטיות, אופנתיות או עיצוביות, מסבירים את הבחירה לראשונה בשני צבעים גם כחלק מהטשטוש המגדרי בעולם האופנה. לטענתם: "בחלקים רבים של העולם אנו חווים טישטוש מגזרי הקשור בעולם האופנה, אשר משפיע על טרנדים שונים הקשורים בצבעים, המשפיע על כל עולם העיצוב. גישה זו באה בסינכרון עם תנועות חברתיות שונות הדוגלות בשוויון ונזילות מגדרית, הבאים לידי ביטוי במגמות שונות בעולם הצבע ובדרך בו הצרכן עושה בהן שימוש. הצרכן למעשה משתמש בצבעים כדרך לביטוי עצמי. מדובר בדור אשר יש לו פחות חששות בנוגע לאופן בו מתייגת ושופטת אותו החברה ומוכן לקבל שינויים ולהעשיר עצמו במידע המגיע ממקורות דיגיטאליים, המעשירים ופותחים את עינננו לדרכים שונות לשימוש בצבע”.

בעולם האופנה אשר עתיד להיות מושפע כמידי שנה מהבחירה, נראה כי הצפי הוא כי צמד הצבעים יככבו הן יחדיו והן כל אחד בפני עצמו בפרטי ביגוד ואקססוריז שונים, תוך שהם ישולבו בכל עונה מחדש עם המגמות השונות שתביא עימה. כך למשל, בעונת החורף נראה את הצבעים הפסטלים האלו ונוספים מככבים לצד הצבעים החמים המסורתיים כדוגמאת החום, הקאמל, האדום, בורדו ושחור.

איזון ושלווה

לדברי דניאל בלום, מנהל האופרציה בישראל של מותג היהלומים BLOOM תכשיטי יוקרה, "הבחירה בצבעי השנה מסמלת לא רק את בוא השנה החדשה ומגמות עתידיות, אם כי השנה נוסף אליה פן פוליטי חברתי חשוב של חברת ענק בינלאומית המוכרת היטב ברחבי העולם, המדגישה בבחירתה את הצורך של כולנו ברוגע, איזון, שלום ושלווה. יש פה בהחלט הכנסת מסר סמוי מבורך לאזרחי העולם”.

לדברי מישל קרמרמן, מבעלי אתר האופנה LOL FASHION, "הבחירה בצבעים ה'תכלת שלווה' וה'ורוד קוורץ' הינה משמחת, הן בשל יופיים של הצבעים ותרומתם, והן בשל העובדה כי נחמד יהיה לראות גם בעונות הקרות זיק של צבע המזכיר לנו כי האביב והקיץ תמיד נמצאים מעבר לפינה".

לדברי הדר מועלם מבעלי בוטיק ל'איטליה, המתמחה ביבוא פריטי אופנה עילית איטלקית, "סביר להניח כי כבר בחודשים הקרובים נזכה לראות יותר ויותר פריטים בגוון המדובר, עד שיופיעו כמעט בכל חלון ראווה. חברת פנטון בוחרת זו השנה ה-16 את צבע השנה, אשר מכתיבה גם למעצבים הגדולים ביותר ולחברות ענק את הצבע הדומיננטי שיבחר לקולקציה הבאה אותה נראה על מסלולי האופנה הנחשבים".

הדס פישר, מבעלי מותג התכשיטים והאקססוריז Heidi, מתייחסת דווקא לנושאי המגדר השוויון בין המינים וטוענת כי "על אף ההודעה המעורפלת במקצת של חברת פנטון, נראה כי הצליחו המנהלים לאגד מספר נושאים חשובים בבחירתם ולשלוח מסר לעולם באמצעות הכלים העומדים ברשותם, הלוא הם בחירת הצבעים. יש פה מסר חברתי ברור, המצטרף לזה הפוליטי, הקורא לשוויון בין המינים, המתחיל בנזילות בעולם האופנה ומסתיים בכך שכולנו בני אדם, בעלי חובות שווים ועל כן גם על הזכויות להיות שוות. מדובר במהלך חשוב ומבורך".

לסיכום, אין ספק כי בחירת צבעי השנה פרצה השנה את גבולות האופנה והעיצוב וכי הצבעים מהווים יורשים ראויים לצבע המרסלה שכיכב בשנת 2015 ובקרוב נוכל לראותו בכל רשתות האופנה.

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?