דלג לתוכן העמוד
יום שני, 13 ביולי 2020
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

אגף הרווחה: אלפי שיחות לוותיקים וחלוקה של מאות מנות מזון

אחד האגפים הפעילים ביותר במועצה האזורית מטה יהודה היה אגף הרווחה והשירותים החברתיים שפעל לילות כימים על מנת לוודא שכל תושב מקבל מענה הולם. לצורך כך, הוקמו מספר קווי טלפון ייעודיים שכללו קו חם שפעל 24 שעות ביממה במתן מענה לתושבים (בשעות הלילה ובחגים בעזרת כוננים), בנוסף פעל קו חם שסיפק תשובות ומענים בסוגיות רפואיות על ידי עובדת סוציאלית. בסך הכל, במהלך תקופה זו, התקיימו כ-2,500 שיחות יזומות לאוכלוסיית הוותיקים, ניצולי שואה, בעלי צרכים מיוחדים ומשפחות בסיכון.

בכדי להקל על האזרחים הוותיקים הוחלט לסייע להם בשינוע תרופות, מהלך שזכה לגיבוי והצלחה הודות להפעלת מערך מתנדבים יעיל ואיכותי. במסגרת המתנדבים נרשמו אירועים מרגשים. לדוגמא: מיקה, חניכת מכינה קדם צבאית, תושבת מטה יהודה, מצאה את עצמה בתחילת משבר הקורונה בבית, עקב סגירת המכינה. היא יצרה קשר עם היחידה להתנדבות, והופנתה לסייע לאזרח ותיק, המתגורר במושב שלה. היא סייעה לו ברכישת תרופות ואף הביאה אותן לביתו. התושב הוותיק סיפר ביחידה עד כמה היה הסיוע של מיקה חשוב לו.

חלוקת חבילות מזון במטה יהודה

כמו כן, מדי שבוע חולקו כ-840 (120 מנות עבור כל יום בשבוע) מנות מזון מבושלות ומצוננות לאזרחים ותיקים עד פתח ביתם וחולקו כ-480 סלי מזון לקשישים ללא עורף משפחתי ומשפחות בסיכון. סיוע כלכלי ניתן למשפחות רווחה שכלל חלוקת תווי קנייה ותלושים לצעירים ללא עורף משפחתי. לצד כל אלה התקיימה התקנה של לחצני מצוקה בביתם של 30 קשישים החיים בגפם.

ילדים בעלי צרכים מיוחדים הזדקקו לסיוע בהיעדר שגרה והמועצה ביצעה חלוקה של 130 ערכות יצירה ו-15 טאבלטים עבורם ועבור ילדים בסיכון. לקראת חודש הרמדאן חולקו 30 ערכות יצירה ו-113 תווי קניה למשפחות עם ילדים בסיכון.

 

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?