דלג לתוכן העמוד
יום שישי, 27 בנובמבר 2020
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

הקורונה האיצה את מעבר מטה יהודה לערוצי הדיגיטל

תקופת הקורונה האיצה את מעבר המועצה האזורית מטה יהודה למתן שירותים דיגיטליים. בחודשיים מרץ-אפריל השקיעה המועצה מאמץ רב על מנת להנגיש את שירותיה בערוצי הדיגיטל השונים ובהם ווטסאפ, פייסבוק, אתר המועצה ועוד, לתושבי 57 היישובים, תוך התמקדות בממשק פשוט ונוח ככל האפשר.

המהלך למעבר לשימוש בערוצי הדיגיטל החל כבר לפני מספר חודשים, הרבה לפני מגיפת הקורונה. המועצה השיקה את מערכת המידע "מטהיודע" המעבירה ידיעות ועדכונים לכל תושב בהתאם לתחומי העניין שנבחרו על ידו. כיום רשומים למערכת זו 6,910 תושבים המקבלים מידע אינפורמטיבי באופן שוטף ומותאם אישית. על מנת לעודד את התושבים לפנות אל המועצה, חילקה המועצה 12,500 מגנטים לכל בית אב עם הפירוט של כל ערוצי התקשורת עם המועצה ובדגש על הערוצים הדיגיטליים.

כמו כן, במטרה למנוע המתנה מיותרת, נפתח ערוץ הוואטסאפ במוקד המועצה. מתחילת 2020 עלה מספר התושבים שפנו למועצה דרך הווטסאפ ב-14%.

מניתוח הנתונים של תושבים המשתמשים באתר המועצה עולה כי 38,778 משתמשים שונים נוספו בשלושת החודשים האחרונים, הנכנסים ל-2.5 עמודים בממוצע. העמוד של הקורונה ונושא החינוך מובילים עם קרוב ל-2000 כניסות, ואחריהם עמוד התשלומים עם 1610 צפיות.

במהלך תקופת הקורונה המועצה קידמה שורה של מהלכים באמצעות הטכנולוגיות הדיגיטליות:
א. כל ישיבות המועצה עברו למתכונת ZOOM
ב. סקר צרכים בחברה הערבית.
ג. הגשת בקשה לדחיית ארנונה בעסקים באמצעות טופס מקוון באתר המועצה.
ד. מכירת חמץ התבצעה און ליין דרך אתר המועצה.
ה. סקר צרכים מקוון לחקלאים, כהכנה לסגר.
ו. שאלון מקוון בנושא נגיף הקורונה.
ז. סקר מיפוי צרכים של בני 65+.
ח. טופס הצהרת בריאות דיגיטלית.
ט. טופס סיוע לעסקים במועצה.

סיון כהן טופל, מנהל אגף שירות ואסטרטגיה: "עבורנו, התושב הוא הלקוח ואנו עושים כמיטב יכולתנו על מנת להשתכלל ולשפר את רמת השירות. התושבים מצפים לזמינות, ליעילות וכן לאינטרקציות פשוטות וקלות עם הרשות".

גילי אהרוני, מנהלת אגף מידע ותקשוב: "מטה יהודה שמה דגש על פיתוח כלל הפלטפורמות אותן היא מציעה לתושבים כמותאמות לסלולר ומשקיעה באופן שוטף על פיתוחים מותאמים אישית בהן חווית המשתמש היא אבן דרך מרכזית. אנו פתוחים למשובים על נוחות השימוש במערכות השונות".

ניב ויזל, ראש המועצה האזורית מטה יהודה: "אני גאה ביכולות המועצה להתאקלם למציאות החדשה ולפעול במהירות ובנחישות על מנת להגיע אל התושב, גם אם לא פיזית, במהלך התקופה האחרונה. אנו נמשיך לפתח אמצעים שיסייעו לנו לספק את השירות הטוב ביותר עבור תושבי מטה יהודה".


 

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?