דלג לתוכן העמוד
יום שבת, 06 ביוני 2020
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

מטה יהודה מפיקה לקחים מתקופת הסגר

במהלך תקופת הסגר שנכפה על תושבי ישראל בעקבות מגיפת הקורונה התגייסו עובדי המועצה האזורית מטה יהודה במאמץ לצלוח את התקופה המאתגרת. לצד המשך העבודה בחלק מאגפי המועצה ומתן שירות לתושבים בהתאם למגבלות, הפעילה המועצה מערך מתנדבים, הפיצה משלוחי מזון למשפחות נזקקות, הפיקה את טקסי יום השואה, הזיכרון ויום העצמאות ופעולות נוספות.

השבוע נפתחה מחדש שנת הלימודים ברחבי המועצה האזורית מטה יהודה, והתלמידים שהגיעו נראו שמחים לחזור לשגרה לימודית תקינה. בוצעו חיטויים בכיתות והוקמו עמדות חיטוי בבתי הספר. במועצה הפעילו כ-350 קווי נסיעה שהסיעו יותר מ-4000 תלמידים למוסדות החינוך ברחבי המועצה ומחוצה לה.

במטה יהודה החלו בבחינת צרכי התושבים והתאמת שירותי המועצה אליהם בתקופת הקורונה. לדוגמא, אחד המאפיינים שהביאה של התקופה האחרונה הוא הגידול המשמעותי בצריכה מעסקים קטנים מקומיים ולא מהרשתות הגדולות. לכן הוקם צוות שבוחן כיצד ניתן לחזק את הקשר של התושבים אל העסקים הקטנים במטה יהודה וכיצד ניתן לקדם צריכה של תרבות מקומית.

דוגמא נוספת היא תחום הקהילה והמתנדבים. תקופת הקורונה הביאה לשיתוק המשק וכל הפעילויות ובכך הדגישה את חשיבות החוסן היישובי והמנגנונים הקהילתיים. זוהי שעתם הגדולה של הוועדים המקומיים, שנדרשו לתת מענה לצרכים מתחום התרבות, הבריאות, הביטחון והסיוע לאוכלוסיות נזקקות. בנוסף, האתגר של סיוע לאוכלוסיית הוותיקים ללא הגעה פיזית אליהם חייב את המועצה להקים מאגר מידע המרכז את דרכי ההתקשרות עם אוכלוסייה זו.

אחד השינויים שהביאה איתה תקופת הקורונה הוא הגמישות והמהירות בה הדברים יכולים לקרות. בהתאם לכך נקבע גם תהליך בניית תמונת העתיד של המועצה.

במסגרת סדרת מפגשים שתיערך בשלושת השבועות הקרובים עם עובדי המועצה ומנהליה נערכו דיונים בשישה תחומים שנבחרו על ידי הנהלת המועצה : שירות וקשר עם התושבים, ממשקי עבודה חוצי מחלקות ושיפור הטכנולוגיה הפנים-ארגונית, התייעלות ביורוקרטית ותהליכי העבודה, פיתוח עסקי, כלכלי ותרבותי ברמה המקומית, התנהלות פיננסית ולבסוף, צוות שיפעל לפיתוח מנגנוני חוסן קהילתיים המתבססים על ההנהגה היישובית. מן המועצה נמסר כי בסיום התהליך יהיו לפחות שישה תהליכי שירות חדשים או משופרים, ברורים ומוחשיים לתושבים ולעובדים.

ראש המועצה, ניב ויזל: "תקופת הקורונה סיפקה לנו הזדמנות לחשוב קדימה ולתכנן את המהלכים שייטיבו עם תושבי האזור ואני גאה בכך שניצלנו את הזמן ביעילות על מנת לסייע לציבור ולבנות עתיד טוב יותר. תקופה זו פתחה בפנינו אפשרויות טכנולוגיות חדשות אשר משפרות את ההתנהלות הפנימית של המועצה ומחזקת את שיתוף הפעולה התיאום והבקרה בין היחידות השונות במועצה. מהלכים אלה משתלבים בתפיסה של המועצה של קשר ישיר עם התושבים והבאת שירותיה לכל מקום ובכל זמן. המטרה שלנו היא להצליח להגיע לכל תושב ותושבת ולתת להם השירות הטוב ביותר אשר מותאם במיוחד עבורם ואנחנו מתרגשים לקחת את הצעדים האלה קדימה יחד איתכם".

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?