דלג לתוכן העמוד
יום שלישי, 24 בנובמבר 2020
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

קשר מקומי

במטה יהודה פועל מערך המתנדבים "אמי"צים" שנועד להעביר הודעות ומסרים מהמועצה בשגרה ובחירום. הנה סיפורן של עפרה ואורלי

האמי"צה של קיבוץ הראל

עפרה זריבץ', 43, נשואה ואם לשני ילדים


 

מה את עושה בשגרה?

"עובדת במזכירות הקיבוץ".


 

כיצד הצטרפת לצוות האמי"צים?

"לפני שנה וחצי, הקיבוץ שלנו חווה טראומה - שריפה השתוללה בכל הקיבוץ ופונינו מהקיבוץ. היינו מחוץ לקיבוץ בערך כחודש ימים. בזמן הזה, עבדתי שעות כימים והקדשתי את כל כולי לקיבוץ, לאנשיו ולצרכיהם, במסגרת תפקידי. התמניתי להיות הדוברת של הקיבוץ והיה חשוב לי להעביר את ההודעות בצורה ברורה ומובנת עד כמה שניתן. מאז הרגשתי צורך להמשיך ולחזק את הקשר בין המועצה שלנו לבין אנשי הקיבוץ. גיליתי שיש לנו מועצה חזקה ותומכת מאוד עם אנשים בעלי לב רחב ורצון עז לעזור עד כמה שניתן. זאת הבמה שלי להגיד לכולם, תודה!".


 

מה גילית בזמן העברת המידע לתושבים?

"הציבור צמא מאוד לכל פיסת מידע שיש, במיוחד בזמנים קשים של מצבי חירום. אני חושבת שמאוד חשוב להנגיש לציבור את המידע שאנו מקבלים מהמועצה כי באמת יש הרגשה של אכפתיות, עשייה ונתינה מצד המועצה וחשוב שהציבור ידע מזה וידע שיש אוזן קשבת ושיש למי לפנות".


 

עד כמה הציבור מגלה הבנה והקשבה להנחיות?

"הציבור מנסה כמה שיותר להקשיב להנחיות. חשוב לדעת שאנו נמצאים בטריטוריה שהיא חדשה לכולנו. זה אומר לשנות דפוסי חיים שלא קלים בכלל (כמו ללכת עם מסיכה על הפנים כל הזמן). אנו עושים ככל שביכולתנו לעקוב אחר ההוראות (שלפעמים לא ממש מובנות כלל), כל אירועי התרבות שלנו, למשל, נעשו ונעשים לאחר מחשבה רבה על איך לשמור על הכללים ויחד עם זאת, כן לשמור על קשר יציב ומחבק עם כלל הקהילה. זה לא קל בכלל, אך צוות התרבות שלנו הצליח בהצלחה רבה לעשות זאת דרך מפגשי זום, מפגשים מצומצמים, חגיגת החגים בצורה שלא תעבור על הכללים".


 

מהו האתגר הגדול בתפקיד זה?

"קודם כל, להנגיש לציבור מידע שמשתנה כל הזמן, זה ממש קשה כי עולות המון שאלות שלפעמים אין לנו תשובה עליהן וזה גורם ללחץ נפשי גדול, הן לנו, שאין לנו דרך לעזור, והן לציבור שנשאר עם שאלה ללא מענה. העניין היותר בעייתי הוא איך להנגיש לציבור מידע שלפעמים אסור לפרסם, כמו למשל שמות של אנשים שנמצאים בבידוד/חולים מאומתים אך אינם מעוניינים לפרסם את שמם. מצד אחד, אנו רוצים לשמור על כל הקהילה ומצד שני, אנו רוצים ומחויבים לכבד את הפרטיות וזה לפעמים מתנגש. שוב, כולנו נמצאים בטריטוריה שחדשה לנו וזה מצב לא קל. אני מקווה שנעבור את זה כמה שיותר מהר".


 


 

האמי"צה של מושב נחם

אורלי נגר, 53, נשואה, אמא לחמישה ילדים, סבתא לנכד בן 3 חודשים.


 

מה את עושה בשגרה?

"מתנדבת כיו"ר ועד מקומי בנחם, מנהלת חשבונות בחברה למבנים ניידים-עינב כהן, בנוסף משווקת מוצרי בריאות ויופי".


 

מדוע החלטת להירתם למשימת האמי"צים?

"מזה שנים רבות אני מעורבת בפעילות ציבורית למען תושבים במושב ויודעת שאחד הכלים החשובים ליצירת חיבור ושייכות בקהילה היא פתיחות, תקשורת והעברת מידע יישובי ומועצתי. משימת האמי"צים היא כלי נהדר להעברת מידע לתושבים בכלל ובתקופת הקורונה בפרט, בה תנועת התושבים מוגבלת והידיעות נמצאות בתנועה מתמדת ומשתנה. האמי"צים קשובים לפניות ושאלות, כהנהגת היישוב, נותן מענה גם לנו, לתהיות וספקות בתקופה זו".


 

האם הציבור מקבל בהבנה את הנושא?

"הציבור תמיד שמח לקבל אינפורמציה ובתקופת זו ,מידע נגיש וזמין רק מועיל ומקל".


 

עד כמה קהילת מטה יהודה קשובה להנחיות?

"בנחם הקהילה נהדרת ונשמעת להנחיות, מבינים את חשיבות הערבות ההדדית. כיישוב דתי, יש לנו 4 בתי כנסת והמתפללים נשמעים להנחיות שניתנו בנעימות וברגישות ע"י רב היישוב, הרב נחום גמליאל. יש לנו שתי קבוצות ווטסאפ במושב. אחת לצרכי קהילה וחברה והשנייה להודעות ועדכונים בלבד. מידע מועצתי והודעות יישוביות מועברות לשתיהן, לעתים גם מתקיימים דיונים קהילתיים סביב נושאים שונים. כאשר תושבים חלו בקורונה, הרוב הגדול שיתף בקבוצות הווטסאפ וכך תושבים ידעו אם עליהם להיכנס לבידוד".


 

מהו החלק המאתגר בתפקיד?

"הימצאותם של חולים במושב שלא חשפו את זהותם. היה קושי וחשש ואפילו כעס וחוסר הבנה מצד הקהילה לגבי תושבים שלא שיתפו בנוגע להיותם חולי קורונה, עלו דיונים סביב הזכות לחיסיון רפואי ושמירה על פרטיות לעומת הזכות של תושבים לשמור על עצמם. זוהי דוגמא לדיונים העולים בווטסאפ הקהילתי הדורשים שימת לב תמידית, תיווך בין עמדות ודעות שונות, גישה נכונה ונעימה לכלל התושבים ושמירה על אווירה טובה".

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?