דלג לתוכן העמוד
יום חמישי, 24 בספטמבר 2020
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

איך להאיר את השיפוץ

תכנון נכון של גופי התאורה, טוענים העוסקים בתחום, הוא חלק חשוב במסגרת שיפוץ הבית

איציק חיימוב, מבעלי רשת מחסני תאורה, אומר כי למעלה מ- 210,000 משפחות בממוצע, משפצות את בתיהן מדי שנה. בעלות של כ- 42,000 שקלים בממוצע. החללים הפופולאריים לשיפוץ הם: הסלון, חדר השינה, חדר האמבטיה והמטבח.

בנוסף, משפחה ממוצעת גם מחדשת מדי 3 שנים גופי תאורה בבית, בהשקעה של כ- 1,500 שקלים. כרבע מרוכשי גופי התאורה, יגיעו עם האדריכל או מעצב הפנים וכ- 5% בלבד יגיעו עם איש מקצוע לרכישת תאורה.

רוב השיפוצים נערכים בחודשי הקיץ, זאת לעומת חודשי החורף בהם הימים קצרים יותר ומורכבים מבחינת מזג האוויר. החלל בבית, שזוכה לתשומת הלב המירבית בעת השיפוץ, הוא לרוב המטבח, אשר נחשב למרכז הבית ואחריו ברשימה נמצאים הסלון, חדר האמבטיה והשירותים.

מנתוני רשת מחסני תאורה עולה, כי שוק התאורה בישראל, מגלגל למעלה מ – 700 מליון שקלים בשנה. עיקר המכירות מתרכז בזמנים של לקראת חגים ובחודשי הקיץ, שהם תקופה של מעבר ושיפוץ דירות.

לדברי חיימוב, "בחלוקת התקציב ובתכנון התאורה לבית, יש לשים דגש על אזורים בהם אנו מבלים את רוב זמננו, כמו המטבח והסלון, יש להשקיע בתאורה בחללים הללו, יותר מבשאר חלקי הבית". כמו כן, כדאי להקפיד על קניית התאורה במקום המתמחה בתאורה, שמעמיד לרשות הלקוחות יועצים מקצועיים, מומחי תאורה ומעצבים שעברו את ההכשרה המתאימה וכמובן, שמספק אחריות ושירות למוצרים.

בנוסף מספר חיימוב, כי הטרנד העכשווי בתחום התאורה, הוא "שקועי" הגבס בתקרה ובקיר. שקועים אלה עשויים גבס ומשתלבים עם תקרת הגבס הקיימת, כך שלא רואים את גוף התאורה אלא רק את מקור האור. שקועים אלה מגיעים במגוון גדלים, צורות וסוגים.

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?