דלג לתוכן העמוד
יום שבת, 16 בינואר 2021
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

דו"ח על התחבורה הציבורית: סופרבוס במקום האחרון

דו"ח של משרד התחבורה הסוקר את איכות השירות של ספקי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ מציג תמונה לא מחמיאה על איכות השירות של שלושת החברות הפועלות במרחב של סובב ירושלים. "קווים" במקום טוב באמצע (7), “אגד תעבורה" במיקום נמוך יחסית (13) ו"סופרבוס" סוגרת את הטבלה במקום האחרון (16).

הדו"ח השנתי בודק את איכות השירות של חברות התחבורה הציבורית, הן מזווית התפעולית (פקחי משרד התחבורה) והן מהזווית של הנוסעים.

הבקרה התפעולית בודקת שורה של מדדים ובהם: בקרה בתחנת מוצא, בקרה לאורך מסלול הנסיעה, בקרת תשתית, מתקני תשתית ועוד. חוות הדעת של הנוסעים נגבית באמצעות סקר שביעות רצון ארצי בקרב נוסעים בקווי אוטובוס. הסקר הנרחב מונה כ-42,000 נשאלים בלמעלה מ- 4,000 נסיעות.

מתוצאות הדו"ח עולה כי חברת קווים המפעילה את התחבורה הציבורית באשכול "ביתר עלית ועמק האלה" קיבלה את הציון הגבוה ביותר מבין שלושת החברות הציבוריות באזור סובב ירושלים. קווים נמצאת במקום 7 עם תוצאה משוקללת של 1.37 (מדד חריגה תפעולית – 1.33 / מדד חריגה שביעות רצון – 1.7).

מתוצאות התפעוליות של קווים עולה כי היקף האיחורים של למעלה מ-6 דקות עומד על 2% (פי 2 מ-2016), היקף אי ביצוע נסיעה עומד על 2.5% (פי 3 מ-2016), היקף הכשלים בהצגת מספרי קווים הוא 5.5% (כמו ב-2016), היקף הפגמים בשילוט סטטי בתחנות עומד על 1.8% (זינוק מ-2016). עם זאת הדו"ח מצא שיפור במדד של מסלול נסיעה ועצירה בתחנות.

חברת אגד תעבורה המפעילה את התחבורה הציבורית באשכול "עוטף ירושלים – בית שמש" קיבלה את המקום ה-9 עם תוצאה משוקללת של 1.45 (מדד חריגה תפעולית – 1.4 / מדד חריגה שביעות רצון – 1.85).

מתוצאות התפעוליות של אגד תעבורה עולה כי היקף האיחורים של למעלה מ-6 דקות עומד על 3.6% (פי 3 מ-2016), היקף אי ביצוע נסיעה עומד על 1.2% (זינוק מ-2016). עם זאת הדו"ח מצא שיפור במדד של שיפור בנקיון האוטובוס.

חברת סופרבוס המפעילה את התחבורה הציבורית באשכול "פרוזדור ירושלים" קיבלה את המקום האחרון בטבלה – מקום 16, עם תוצאה משוקללת של 2.18 (מדד חריגה תפעולית – 2.21 / מדד חריגה שביעות רצון – 1.9).

מתוצאות התפעוליות של סופרבוס עולה כי היקף האיחורים של למעלה מ-6 דקות עומד על 3.6% (פי 2 מ-2016), היקף אי ביצוע נסיעה עומד על 2.5% (פי 3 מ-2016), כשלים בהצגת מספרי קווים – 2.1% (זינוק מ-2016), פגמים בשילוט סטטי בתחנות – 3.5% (זינוק מ-2016). עם זאת הדו"ח מצא שיפור במדד של שיפור בנקיון האוטובוס.

מחברת סופרבוס נמסר בתגובה: “חברת סופרבוס בוחנת את נתוני הדו"ח ותפעל במטרה לשפר את שירותי התחבורה בהתאם לממצאיו ולטובת ציבור הנוסעים. חשוב לציין כי במהלך התקופה הנדונה חלו שיבושים בפעילות הקווים עקב סכסוך עבודה בחברה. התמתנות סכסוך העבודה בזכות התדיינות המתקיימת עם העובדים, הביאה לשיפור ניכר באמינות ואיכות השירות, דבר שעשוי לבוא לידי ביטוי בדו"חות הבאים".

"החברה תפעל במטרה לשפר את השירות". אוטובוסים של סופרבוס

 

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?