דלג לתוכן העמוד
יום שלישי, 20 באוגוסט 2019
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

החלו העבודות להכפלת המנהרות בכביש 60

פרויקט הכפלת כביש המנהרות (מתוך סרטון של חברת מוריה)

חברת מוריה מתחילה השבוע את העבודות להכפלת כביש 60 בין ירושלים לגוש עציון. הצפי לסיום הכפלת הכביש הוא 2023.

בשלב הראשון, יבוצעו העבודות במקטע שבין מחלף רוזמרין עד לפתח המנהרה הדרומית. בצד המערבי של הכביש תוצב גדר בטיחות, לשמירה על ביטחונם של הנוסעים בכביש. העבודות יבוצעו במהלך הלילה בין השעות 21:00-05:00, ובמהלכן יישמר נתיב נסיעה אחד לכל כיוון.

כיום כביש המנהרות הוא כביש עם נתיב אחד בלבד לכל צד ללא שוליים ובקיבולת מירבית בקטע שבין ירושלים לגוש עציון. הכביש משרת עשרות אלפי כלי רכב מדי יום ואת תושבי גוש עציון , בית"ר עילית, אפרת, קריית ארבע, חברון, צור הדסה , מבוא בית"ר ויישובי מטה יהודה.

בשעת בוקר אחת נוסעים בכל נתיב מעל 1300 רכבים בשעת בוקר ו-30 אוטובוסים. בכביש קיימים עומסי תנועה כבדים ברוב שעות היום. בנוסף, רכבי חירום והצלה הנעים בכביש נתקלים מדי יום בעיכוב בהגעה ליעדם בגלל הפקקים ובגלל שהכביש הינו רק נתיב אחד לכל כיוון.

במקביל, עתירה שהגישו עמותת התושבים בצור הדסה באמצעות עו"ד אמיר זהר התקבלה ובית המשפט קבע כי לא ניתן יהיה לבנות בשטח מקב"ת מבוא ביתר עד שיימצא פתרון משביע רצון למצוקת התחבורה באזור.

לאור זאת, עלה הצורך ההכרחי להגדיל את הכביש בצורה משמעותית ועל כן משרד התחבורה החליט לקדם את הפרויקט.

אורך פרויקט ההכפלה מצומת הרוזמרין (שכונת גילה) עד לישוב אלעזר, כ-12 ק"מ והוא יכלול כולל שתי מנהרות מקחדשות במקביל למנהרות הקיימות באורך של 350 מטר ו-900 מטר וכן גשר חדש מעל נחל גילה בגובה של 60 מטר. לראשונה בארץ, במסגרת הפרויקט יוקם נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בהתאם לשעות העומס. אומדן ביצוע הפרויקט – כמיליארד שקל, ומשך ביצוע העבודות יעמוד על כארבע שנים.


 

 

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?