דלג לתוכן העמוד
יום ראשון, 15 בדצמבר 2019
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

היכונו לצפירת הרגעה

במצבי דחק ולחץ עור הפנים והשיער הם הראשונים להיפגע: נשירה, פצעונים, אדמומיות, יובש וכתמים. הנה כמה דרכים שיסייעו לכם לשפר את מצב הרוח, הגוף והנפש

לפני מאות שנים השכילו בתרבות המזרח להבין שהגוף והנפש-אחד הם, ועם הזמן למדנו גם אנחנו המתגוררים בחלקו המערבי של כדור הארץ להאמין ברזי התפיסה ההגיונית הזאת. הרפואה הסינית מתייחסת לגוף ולנפש כיחידה בלתי ניתנת להפרדה, כאשר המצב הנפשי משפיע על המצב הפיזי ולהיפך. תחום בריאות העור הוא למעשה אחד התחומים הבולטים ברפואה בהם ניתן לראות קשר נפשי הדוק למהלך התופעה העורית ולאופן הופעתה. מחלות ותופעות עור רבות פורצות או מחריפות בזמן מתח ולחץ נפשי ומהוות מעין ביטוי חיצוני של הגוף ואיתות לחוסר האיזון הנפשי בו שרוי האדם. כך למשל ידוע כי תופעה כמו אקנה, שהסיבה הרשמית להיווצרותו היא חוסר איזון הורמונאלי, מתחזקת כאשר האדם שרוי במתח או כאשר הוא עובר שינויים קיצוניים במצבי הרוח. תופעות קוסמטיות אחרות, כמו סבוריאה ופסוריאזיס, גם הן תוצאה של שילוב "מנצח" בין תופעות חיצוניות כמו שינויים במזג האוויר, ותופעות פנימיות כמו מתח, לחץ וחרדה. הזווית הפרטית אנחנו לא יכולים לשנות את המציאות, אנחנו יכולים לשנות רק את האופן שבו אנחנו מתייחסים למציאות ומפרשים אותה בעיניי רוחנו, אמר הסופר הצרפתי מרסל פרוסט. במציאות הנוכחית, הנפיצה והמלחיצה, כאשר רוחות מלחמה מנשבות מעל, אין לנו כל שליטה על מה שקורה ולא ברור מה יילד יום, אנחנו חייבים לסייע לעצמנו לשמור על מצב רוח טוב ולהירגע. "המתח אותו אנו חווים ביום יום נע על הציר שבין חיובי לשלילי", מציינת גלי פלטינוב, קוסמטיקאית בחברת הקוסמטיקה 'כריסטינה'. "כך למשל, לפני טיול, נופש, קידום בעבודה או כל אירוע חשוב אחר רבים יחוו מתח חיובי בעוד שבמצבים כמו דיכאון, עצב או לחץ שנגרמים מסיבות שליליות הם יחשו מתח שלילי”. למתח חיובי או שלילי יש השפעה מיידית המתבטאת בתגובות של עור הפנים והגוף. "מתח חיובי יאיץ את זרימת הדם ויוסיף חיות לעור בעוד שמתח שלילי יתבטא בעור אפרפר, בטונוס נפול, בכתמים נראים לעין וכיוצא בזה. כמובן שיש לקחת בחשבון אם את האופציה, שבמצבי מתח שלילי אך גם באלו הקשורים למתח חיובי בעיות של תופעות עור "היסטוריות" יכולות להתפרץ מחדש ואף להחמיר", מסבירה פלטינוב. תכשיר הומיאופתי במקום לצפות שוב ושוב במהדורות החדשות היכנסו לתוך הראש שלכם וצאו לטיול בנוף מרגיע. דימיון מודרך הוא דרך בדוקה להוריד את רמות המתח בגוף ולסייע לנפש להיכנס למצב של איזון. כמובן שניתן להשתמש בתכשירים הומיאופתים דוגמת רסקיו שפותח כבר לפני 75 שנה ב-1936 ע"י דר' באך רופא והומיאופת אנגלי. ייחודיות סדרת רסקיו רמדי (של פרחי באך שמובילה בעולם בתחום של שלווה ושקט פנימי טמונה בעובדה שהתכשירים אינם ממכרים ואין להם תופעות לוואי. המוצרים בטוחים לשימוש בכל גיל (תינוקות,ילדים, מבוגרים וגיל הזהב), ונמכרים ללא מרשם רופא. לנשום ולצחוק וכעת, לאחר שהצלחנו להבין מהי הבעיה וממה היא נובעת, נכנס לתמונה הפתרון. מומחי של רסקיו מציעים כמה דרכים בדוקות שיכולות לסייע. 1. לנשום עמוק: נשימה עמוקה יכולה לאזן את הנשימה ולהאריך אותה וכך לנשום בצורה רגועה יותר ומאוזנת. שימו יד אחת על החזה ויד שנייה על הבטן כדי לחוש בקצב הנשימה שלכם. 2. הצד החיובי: מחשבות חיוביות יכולות להואיל, נסו לחשוב על הצלחה או על רגע קסום בחייכם כדי להשיב את האופטימיות ולשכוח מהלחץ. 3. כושר גופני: התעמלות מסייעת מאוד בהתמודדות עם לחץ. 15 עד 30 דקות של פעילות גופנית ביום מעלה את רמת האדר ופינים בגוף. זה יכול להיות יוגה, הליכה, טאי צ'י, מתיחות, כל פורקן פיזי שמשחרר תסכולים ולחץ מואיל. 4. צבעים מרגיעים: יצירת סביבה רגועה עם גוונים חמים מעוררים מעלה את מצב הרוח הכללי. 5. פסק זמן: לעיתים חייבים לעשות הפסקה במרתון היומיומי, לצאת לטיול קצר, לאמבטיה, לקרוא ספר או מגזין, לשתות כוס תה ולתת לראש לנוח. 6. לצחוק כמה שיותר: חשוב לצחוק, והרבה. מתברר שצחוק הוא אחת הדרכים הבדוקות לפרק מתח. וגם אם אין לנו כרגע סיבות מספיק טובות לצחוק, אנחנו בהחלט צריכים להכריח את עצמנו לזייף אותו, שכן מחקר שפורסם בירחון לפסיכולוגיה בארה"ב ומדד את רמת לחץ הדם והדופק של נבדקים שצפו בקומדיה לעומת אלה שצפו בדרמה עצובה, מגלה שאצל מי שצחקו נמדדו רמות נמוכות משמעותית של לחץ דם וכי דפיקות הלב שלהם איטיות יותר.

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?