דלג לתוכן העמוד
יום שישי, 13 בדצמבר 2024
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

השם החדש של מסילת הרכבת ת"א-ירושלים: מסילות דוד המלך

השר כץ: החלטתי לקרוא לקו הרכבת המהיר לירושלים על שמו של דוד המלך, שכבש את ירושלים והפך אותה לבירת ישראל. היום בוצעה נסיעת המבחן הראשונה של הרכבת המהירה מירושלים לת"א

רכבת ישראל

הרכבת החשמלית לירושלים עושה היסטוריה. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ערך היום (16.1) נסיעת מבחן ראשונה בקו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב. זאת, במסגרת ניסויים שמבצעת חברת רכבת ישראל בתוואי הקו המהיר, הצפוי להיחנך בעוד כשלושה חודשים, בערב חג הפסח.

בנסיעה השתתפו עיתונאים רבים והשר כץ חשף לראשונה כי החליט לקרוא למסילות הרכבת המחברות בין תל אביב לירושלים, על שמו של דוד המלך. "אנו מחברים את ירושלים ומתחברים להיסטוריה של ירושלים. החלטתי לקרוא לקו הרכבת המהיר לירושלים 'מסילות דוד המלך', על שמו של דוד המלך שכבש את ירושלים והפך אותה לבירת ישראל." הדגיש השר כץ.

קו הרכבת המהיר לירושלים, ייפתח בעוד כחודשיים, ב-30 במרץ 2018, ויאפשר להמוני בית ישראל לעלות לרגל לירושלים, באמצעות רכבת חשמלית שתיסע דרך עשרות קילומטרים של מנהרות וגשרים, במהירות של 160 קמ"ש. הרכבת תעבור דרך נתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ותגיע לירושלים תוך 28 דקות בלבד.

השר כץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונית של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים – תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס "רב קו". בתום שלושת חודשי הנסיעה חינם, תינתן הנחה של 50% לנוסעים במשך מספר חודשים נוספים, וזאת עד השלמת מערך התחבורה הציבורית ההיקפי בתחנות השונות, כולל אוטובוסים ומוניות.

בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (על שם הנשיא לשעבר יצחק נבון), לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה. בעתיד תגדל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה, בשעות השיא.

 

המסילה תיקרא ע"ש דוד המלך. השר ישראל כץ

 

רכבת קלה מבית שמש

 

בהתייחסו לפיתוח מערך הרכבות באזור בית שמש אמר השר כץ כי במסגרת תקציב 2018 אושר תכנון של רכבת קלה בין בית שמש לירושלים. הרכבת הקלה תנוע על המסילה הקיימת ותהיה מורכבת מקרונות חדישים שיאפשרו להתמודד עם הפיתולים הרבים והשיפועים השונים שמכבידים על תנועת הרכבת הכבדה הרגילה.

בהתייחסו לאפשרות להקים תחנת רכבת במבשרת ציון אמר השר, כי תחנה כזו צריכה לקום בעומק של כ-200 מטר מתחת לפני האדמה ולכן אין זה מעשי לדון כעת בתכנית זו. “תושבי מבשרת ציון ומטה יהודה יוכלו להגיע לתחנה בירושלים בעזרת מערך התחבורה המשודרג של כביש 1”, סיכם השר.

 

80 מטר מתחת לאדמה

 

קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים הפרויקט כלל כרייה של 5 מנהרות, באורך כולל של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך כולל של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ-100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה ביותר בישראל.

תחנת האומה ע"ש יצחק נבון, ממוקמת כ-80 מטרים מתחת לפני הקרקע. הנוסעים יעלו למפלס העליון של התחנה, באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, ומאפשרות לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. כמו כן, ניתן לעלות לרציפים באמצעות מערכת דרגנועים מהירה.

כחלק מההיערכות להפעלת תחנת האומה, החלה רכבת ישראל להכשיר את צוות התחנה העתידי, שיכלול עשרות עובדים ובעלי תפקידים. בימים האחרונים, הסתיים קורס מנהלי המשמרות במרכז ההדרכה של רכבת ישראל, שכלל בין השאר הפעלת מרכזי שליטה ובקרה בעומק האדמה, ניהול התחנה בשגרה ובחירום, וכן היערכות וחילוץ נוסעים באירועים מיוחדים.

השר כץ ציין כי הקו המהיר לירושלים הוא הפרויקט הגדול ביותר כיום בתוכנית הפיתוח של משרד התחבורה. לדבריו הקו שיחבר את השפלה עם ירושלים, יאפשר לאלפי עובדים הנוסעים מידי יום לירושלים וממנה, להגיע במהירות ובנוחות לבירה. "האצתי ברכבת ישראל לקצר כלל שניתן את לוחות הזמנים להשלמת הפרויקט, זאת תוך שמירה על בטיחות מירבית," הוסיף השר כץ.

 

 

 


 

 

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?