דלג לתוכן העמוד
יום שבת, 16 בפברואר 2019
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

חברת החשמל סוגרת את אזור בית שמש

הנהלת חברת החשמל החליטה לסגור את משרדי אזור בית שמש הפועלים באזור התעשייה הר-טוב ולהעביר את הפעילות אל בנין מחוז ירושלים בגבעת שאול. סגירת המשרדים מתוכננת לסוף חודש מרץ והחל מאפריל יינתנו השירותים בירושלים.

אזור בית שמש של חברת חשמל מעניק שירות לכ-50 אלף צרכני חשמל במרחב המשתרע מצומת עמק האלה ועד דרום הר חברון וכולל עשרות יישובים במטה יהודה, העיר בית שמש, ביתר עלית, קרית ארבע ודרום הר חברון.

המרחב משתרע על מאות אלפי דונמים ויש לו מאפיינים ייחודיים ובהם: התמודדות עם יישובים עירוניים גדולים ועם יישובים כפריים קטנים, תנאי מזג אויר קשים הכוללים שריפות ענק ושלגים, שירות לאוכלוסיה שומרת מסורת שחלקה אינו נגיש לאינטרנט וקידום.

סגירת אזור בית שמש מגיעה על רקע הרצון בחברת החשמל לצמצם בהיקף המחוזות ובכך לחסוך בתפקידי ניהול ומזכירות. משמעות ההחלטה היא שצרכני החשמל תושבי האזור ייאלצו להגיע למשרדי המחוז בירושלים כדי לקבל שירותים שונים ובהם: מענה לתקלות חשמל, אישורים שונים ותשלום חובות.

פעילי ציבור באזור מטה יהודה ובית שמש הזהירו מפני הכוונה לסגור את משרדי החברה וטענו כי מדובר בהרעה ניכרת ביכולת של תושבים באזור לקבל שירות מחברת החשמל. “במטה יהודה וגם בבית שמש ישנם אלפי צרכני חשמל מבוגרים, אזרחים ותיקים, שאינם מיומנים בהפעלת אפליקציות בטלפון הסלולארי ואינם נגישים לשירותי אינטרנט. צרכנים אלה מקבלים כיום שירות מהיר וזמין במשרדים הסמוכים באזור התעשייה הר טוב. אם תתממש כוונת חברת החשמל והמשרדים ייסגרו, ייאלצו צרכנים אלה לשרך את דרכם בתחבורה ציבורית במשך שעות עד למשרדים בירושלים".

תושבים באזור חוששים כי סגירת המשרדים בהר טוב מבטאת גם את הידרדרות המעמד של יישובי המועצה מבחינת חברת החשמל. “מחוז ירושלים לא רואה אותנו ולא סופר אותנו", אמרו תושבים שביקשו להישאר בעילום שם, “אם נבקש מהמחוז לטפל בבעיות שלנו – ישימו אותנו בסוף הרשימה. אם נצטרך שירות במהלך סוף השבוע – יידחו אותנו ליום ראשון. אם תקרה שריפה באחד מהיערות באזור – יעבור זמן רב עד שהנזקים יטופלו. סגירת משרדי האזור היא פגיעה קשה בנו".

בין המודאגים נמצאים גם יזמים ואנשי חינוך המתמודדים עם בקשות לאספקת חשמל לעסקים ולמוסדות חינוך חדשים, לדבריהם, הם צופים עיכובים ממושכים בחיבור החשמל למבנים בעתיד.

מנתונים שהגיעו ל"בקיצור" עולה כי כ-30% מתושבי ישראל מתקשים להסתגל לשירותים דיגיטליים. “בית שמש צפויה לגדול עד 350 אלף תושב ולהיות העיר החמישית בגודלה בישראל. האוכלוסיה החרדית היא קשת יום ומונה קשישים רבים. זוהי אוכלוסיה שאין לה סמארטפונים והיא נמנעת מאינטרנט. הרחקת המשרדים לגבעת שאול תפגע בה באופן אנוש. צרכנים ייאלצו לבלות שעות בנסיעות כדי לטפל בבעיות שוטפות של אספקת חשמל".

פעילי ציבור מחו על כוונת חברת החשמל וטענו כי בעוד ששירותים אחרים מתקרבים לתושב המקומי ובהם: משטרה, ביטוח לאומי, רשות האוכלוסין ושירותים רפואיים, נוקטת הנהלת חברת החשמל במדיניות הפוכה ומכבידה על הנגישות של הצרכן אליה.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "בעקבות הרפורמה עליה החליטה הממשלה, ובמסגרת ההתייעלות המתחייבת של חברת החשמל, מתבצעים שורה של שינויים ארגוניים במטרה לשפר את השירות ללקוחותיה. החברה ביצעה בחינה מחדש של השימוש בשירותים הפרונטאליים והטכניים שלה ברחבי הארץ ומהבדיקה עלה, כי ע"י ריכוז המשאבים באתר אחד, החברה תוכל להגיב בגמישות ולייעל את השירות ללקוחותיה. לפיכך, הוחלט לרכז פעילויות במספר אתרים מרכזיים שאחד מהם הוא בירושלים, שיספק שירותים גם לעיר בית שמש וסביבתה. חברת החשמל עדיין בוחנת את הפעלת תכנית ההתייעלות ברמה הארצית, כולל בבית שמש, ותוציא זאת לפועל בסיום הבחינה. חברת החשמל מבצעת השקעות נרחבות לשיפור תשתיות החשמל, לרבות הרחבת תחנת המשנה בא.ת. הר טוב ועוד תחנת משנה חדשה ברמת בית שמש. תשתיות אלו, בתוספת אמצעיים לשליטה מרחוק, יבטיחו את איכות החשמל ורציפותו. במקביל חברת החשמל מעמידה לשירות הלקוחות שורה של כלים דיגיטאליים לביצוע פעולות באופן עצמאי , כך שבסופו של דבר חווית השירות ללקוח עשוייה להשתפר ולהתייעל בעתיד”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?