דלג לתוכן העמוד
יום חמישי, 21 במרץ 2019
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

החוליה האחרונה

התקדמות משמעותית נוספת בפרויקט כביש 1 החדש, של חברת נתיבי ישראל נרשמה השבוע, כאשר הונחה החוליה האחרונה של גשר מוצא החדש.

שני הגשרים שנבנו בגובה של כ- 30 מ' מבטלים את סיבוב מוצא המסוכן והם באורך כ- 800 מטרים. גשר אחד בכל כיוון הכולל שלושה נתיבים ושוליים רחבים.
שר התחבורה ישראל כץ אמר כי הגשרים יאפשרו נסיעה מהירה ובטוחה יותר והם משתלבים במערך התנועה החדש לבירה הכולל גם את מנהרות כביש 16 שיצאו מגשר מוצא אל דרום ירושלים.
במסגרת התוכנית יתווסף נתיב לכל כיוון, ימותנו השיפועים ו...העקומות באופן משמעותי, בין היתר על ידי בניית מנהרות חדשות מתחת למחלף הראל ובניית הגשר החדש במקום סיבוב מוצא המסוכן. כמו כן במסגרת התוכנית נבנה ונפתח לתנועה מחלף חדש בנווה אילן והמחלפים הקיימים בעין חמד, מוצא והראל, ישודרגו. התוכנית כוללת 8 מחלפים, מנהרה באורך 700 מטרים, מסוף חדש לתחבורה ציבורית בהראל וגשר אקולוגי רחב שיאפשר לבעלי החיים את החצייה של הכביש החדש.
כביש 1 החדש יבטל את המצב הלא תקין כיום: החיבור של כביש 9 עם סיבוב מוצא, תוך הצרות לשני נתיבים בסיבוב מוצא והתרחבות לשלושה נתיבים במעלה הדרך להראל, מצב היוצר פקקים מרובים מדי יום. תופעות של כלי רכב כבדים המאמצים את המנועים בכדי להתגבר על העלייה החדה לירושלים, ולעיתים כושלים עד כדי שריפה של הרכב, ייעלמו מן הנוף. האירועים אלה, המוכרים בעיקר בחודשי הקיץ גורמים לחסימת נתיבים ולפקקי ענק.

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?