דלג לתוכן העמוד
יום רביעי, 22 בספטמבר 2021
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

נפתחו המנהרות החדשות בכביש 60

גשר המנהרות בכביש 60 (צילום: שיכון ובינוי)

אבן דרך משמעותית נרשמה הבוקר (ראשון, 5.9.21) , בפרויקט הכפלת כביש המנהרות (כביש 60) בירושלים, עם פתיחתם לתנועה של נתיבי התחבורה במנהרה הצפונית ובגשר החדשים. החל מהיום, תעבור התנועה בכביש המנהרות דרך המנהרה הצפונית החדשה שאורכה כ-300 מטרים, וכן דרך הגשר שנבנה מעל נחל גילה, בגובה של כ-60 מטרים ובאורך של כ-360 מטרים.

הסטת התנועה לנתיבי התחבורה החדשים תאפשר, לאחר שנים ארוכות, את ביצוען של עבודות השיקום והשדרוג במנהרה הצפונית הקיימת.

פרויקט הכפלת המנהרות, כביש 60, בהובלתם של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, ובניהולה ובביצועה של חברת מוריה, מהווה את שער הכניסה הדרומי החדש של העיר ירושלים ואת עורק התחבורה הראשי המחבר את ירושלים לגוש עציון, ביתר עלית, צור הדסה, יישובי המזלג, רמת בית שמש ועוד. ההשקעה הכספית בכלל הפרויקט היא כמיליארד שקלים והעבודות בו צפויות להסתיים במהלך שנת 2025.

הפרויקט באורך של כ- 12 ק"מ, מחבר בין צומת הרוזמרין שבשכונת גילה בירושלים ליישוב אלעזר, וכן כולל בין היתר את הקמתן של שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, הוספת שני נתיבי תנועה לכל כיוון וכן את הקמתו של נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) ייחודי המתחלף בהתאם לשעות העומס. בשעות הבוקר ייפתח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי.

העבודות בפרויקט כוללות גם את שיקום המנהרות הקיימות וכן את שדרוג המערכות במנהרות הקיימות והחדשות (כדוגמת אוורור, תאורה, מים, גילוי אש ותקשורת) למערכות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות. 

הצפי הוא שפרויקט הכפלת כביש המנהרות יביא להקלה משמעותית בפקקים באזור ויאפשר זרימה קלה נוחה ובטוחה של התנועה בכביש. כמו כן, הכביש יגדיל את הנגישות לירושלים וממנה מכיוון דרום ויעניק עדיפות לתחבורה הציבורית.

 

צילום: שיכון ובינוי SkyVideo 

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?