דלג לתוכן העמוד
יום שני, 19 באוגוסט 2019
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

וורקוחולי

ברוב המקרים העבודה טובה לנפש אך לא תמיד היא גם בריאה לגוף. אנו מכירים את הסיכונים הכרוכים בעבודות פיזיות אך גם עבודה משרדית רגילה יכולה לגרום לנזקים, ויש לגלות עירנות כדי להימנע מהם.

עבודה ממושכת מקרוב מול מסכים עלולה לפגוע בראייה. (צילום: CooperVision )

נדודי שינה - עבודה בסביבה שבה יש אור מלאכותי ומעט מאוד (או העדרו המוחלט) של אור טבעי, גורמת לעובדים להיות עייפים יותר ולכן גם מרוכזים פחות. מחקר שפורסם בכתב העת המדעי Journal of Clinical Sleep Medicine הראה שמועסקים שלא נחשפו לאור טבעי בעבודתם ישנו בממוצע 46 דקות פחות משאר הקולגות שכן נחשפו לאור שמש. יתר על כן, גם איכות השינה עצמה נפגמה והייתה פחות נינוחה בקרב הקבוצה הראשונה. הפתרון: להגביר את אפקט האור הטבעי שנכנס למשרד.


 

מחלות תכופות יותר - מחקר שפורסם בכתב עת בשבדיה גילה שככל שמספר האנשים העובדים בחדר אחד היה גדול יותר – כך מספר ימי המחלה שהעובדים לקחו עלה בהתאם. לא רק זאת, מספר ימי המחלה היה גבוה ב-62% במשרד גדול משותף אחד, ביחס לאלו שעבדו בחדרים נפרדים. הפתרון: להקפיד על שטיפת ידיים, והימנעות מהנחת הידיים על אזור הפנים. בנוסף, שימו לב שאתם שומרים על היגיינה בסביבת העבודה, ומנקים את משטח העבודה שלכם לפחות אחת לכמה ימים.


 

קוצר ראייה - אם גם אתם מרגישים שהראייה שלכם התדרדרה בעקבות העבודה, אתם ככל הנראה לא טועים. מחקר הראה שבקרב נערים חרדים, שמעבירים שעות רבות מהיממה בלמידת התורה, מדובר על 82% הלוקים בקוצר ראייה, לעומת 29.7% מהחילוניים בלבד. סיבה נוספת היא חשיפה מועטה לאור שמש. מחקרים הראו כי אפילו 40 דקות נוספות של חשיפה לאור יום הפחיתו ב-9% את הסיכון ללקות בקוצר ראייה בקרב תלמידים. הפתרון: "להשתדל לנסות למצמץ בתדירות יותר גבוהה. כמו כן, מומלץ לבצע את כלל ה-20/20/20 ולקחת הפסקה של 20 שניות מדי 20 דקות, במהלכן תמקדו את העיניים על חפץ במרחק של כ- 6 מטרים (20 אינץ'), וכמובן – להשתדל לבלות כמה שיותר זמן בחוץ", מסבירה סבג.


 

כאבים בגפיים העליונות - שימוש בעכבר ובעת הקלדה, עלול לגרום בסופו של דבר לשרירים בידיים להתעייף, מה שעלול להוביל למספר בעיות, הכוללות בין היתר כאבים בזרועות, במרפקים, בכף היד עצמה ואפילו לתחושת נימול של חלק מהאצבעות. הפתרון: שימוש בעכברים ארגונומיים, פדים מוגבהים ומקלדות עם הקשה רכה.


 

דלקת מפרקים ניוונית - הפלאפונים המתקדמים יכולים ליצור עוד בעיה הנקראת דלקת מפרקים ניוונית – אנשים שמסמסים הרבה ומשיבים למיילים דרך הטלפון באופן קבוע, עלולים לפגוע באגודלים שלהם, ולגרום להתכווצויות שרירים וכאבים. הפתרון: כשמתאפשר -רצוי לשלוח הודעה קולית במקום להקליד אותה, ולקיים שיחות טלפון במקום לשלוח מיילים.


 

כאבי גב וצוואר - יום ממוצע בעבודה נע בין שמונה לתשע שעות. הישיבה המרובה, יחד עם תנוחה לא נכונה עלולות לגרום לבעיות גב קשות. הלחץ הרב שנוצר באזור, עלול לגרום לרצועות בעמוד השדרה להימתח מעבר לגבול הבריא שלהן וליצור עיוותים בדיסקים. הפתרון: מומלץ להקפיד על ישיבה ישרה (90 מעלות), לוודא שהמסך ממוקם בזווית של 15 מעלות מתחת לקו הראייה, ושהמקלדת והעכבר נגישים באופן שלא יפגע בישיבה שלכם. מומלץ גם להשתמש בדרגש לרגליים. לנשים יש גורם נוסף שמוביל לכאבי הגב – והוא נעלי העקב שמזיקות לגוף.

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?