דלג לתוכן העמוד
יום ראשון, 13 באוקטובר 2024
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

פרס חינוך ארצי לבי"ס היסודי 'עין נקובא-עין ראפה'

בתוך חמש שנים בלבד ביצע בי"הס בניהולה של ראדה סעיד קזל שינויים מרחיקי לכת בכל תחומי העשייה החינוכית

בבית הספר חל שינוי משמעותי בעקבות שילוב של מרחבי למידה והתנסות. תלמידים בשיעור בישול

הישג מרשים למטה יהודה. בית הספר היסודי 'עין נקובא-עין ראפה' זכה השבוע בפרס חינוך ארצי כאחד מתשעה בתי ספר שזכו בפרס מכל רחבי הארץ. בתי הספר הנבחרים עמדו במספר קריטריונים כגון יישום תכניות של משרד החינוך, חלופות בדרכי הוראה, למידה משמעותית, למידה והערכה, הטמעת ערכים חברתיים, אקלים בית ספרי מיטבי ועוד.

"קיבלנו בהתרגשות את הידיעה על החלטת משרד החינוך להעניק לבית הספר את פרס החינוך הארצי", אומרת מנהלת בית הספר, ראדה סעיד קזל, "בית הספר עבר בשנים האחרונות שינוי דרמטי. הלמידה הפכה

ללמידה אינטר דיסציפלינארית המשלבת בין תחומי תוכן שונים במדעים ובהומניסטיקה, דוגמת שילוב לימודי המדעים עם לימודי האקולוגיה, איכות הסביבה וקיימות. הלמידה מבוססת על התנסויות אישיות ורלוונטיות עבור התלמידים ובאה לידי ביטוי במרחבי בית הספר".

"זו גאווה גדולה לתושבי עין נקובא ועין ראפה, למועצה אזורית מטה יהודה ולכל תושביה", הוסיף ניב בר-גיא, ראש מינהל חינוך במטה יהודה "בית הספר בניהולה של ראדה סעיד קזל עבר שינוי משמעותי בכל הרבדים, וקבלת פרס החינוך הארצי הינו עדות מוכחת לכך. יישר כוח לכל העושים במלאכה – ההנהלה, צוותי החינוך וההוראה, ועד ההורים, ההורים והתלמידים. המועצה תמכה ותמשיך לתמוך בעשייה בבית הספר לאורך כל הדרך".

בבית הספר חל שינוי משמעותי בעקבות שילובם של מרחבי למידה והתנסות רבים עבור התלמידים לעשייה ולחוויה רגשית לרבות הקמת פינת חי, מטבח, גינת ירק וכיו"ב. בית הספר זכה במשך השנים להוקרה רבה בתחום הלמידה המקדמת קיימות ומדעים מצד מינהל החינוך במועצה אזורית מטה יהודה ומחוז ירושלים במשרד החינוך. צוות בית הספר פיתח בליווי רשת 'ברנקו וייס' ובהובלת המנהלת, שפה ייחודית שקידמה תרבות של ההכלה, למידה חווייתית התנסותית והתאמת תכנית למידה אישית לכל תלמיד.

נהנים מגאוות יחידה ושינוי משמעותי ביחס ההורים. צוות המורים של בי"ס עין נקובא – עין ראפה

 

שיפור באקלים ביה"ס

 

בבואו לבחון את מועמדותו של בית הספר לפרס חינוך ארצי התרשם צוות משרד החינוך מכך שההנהלה והצוות החינוכי מקפידים על התחדשות תוכניות העבודה מדי שנה, מהדגש שניתן לשונות בין התלמידים ומחשיבות ההוראה והלמידה הדיפרנציאלית. לשם כך הוקצו חדרים מיוחדים לעבודה בשעה פרטנית והוקמו מרכז למידה לשעה פרטנית, מרכז למידה להוראה מתקנת, מרכז לשפות, מרכזי תגבור לכיתות א'-ב', חדר קיימות ואומנות. כמו כן הצטרף בית הספר ללמידה באמצעות אייפדים.

בית הספר שילב את תכנית 'מעברים', בשיתוף מערכת גני הילדים והגיל הרך בישוב ובית הספר התיכון המקומי 'ברנקו וייס עין נקובא-עין ראפה', תכנית שיצרה מעבר מותאם יותר מהגן לכיתה א' ומכיתה ו' לחטיבת הביניים ואפשרה לצמצם את הפערים הפדגוגיים והרגשיים ולשמור על הרצף החינוכי תוך חווית מעבר מעצימה לכל תלמידה ותלמיד.

גם באקלים בית הספר חל שיפור משמעותי. נוצרו פעילויות רבות לילדים בהפסקות והוקמו פינות ישיבה וחדרי הרגעה (חדר שלווה) והסביבה הפדגוגית הבית ספרית הפכה מזמנת וביתית תוך שילוב תכני פדגוגיה ואקלים חברתי נוח המקבל ביטוי בקירות הכיתות והמסדרונות וכשפה אחידה מגובה בעשייה חברתית ע"י הצוות והנהגת התלמידים. כל אלה בוצעו בתהליכים ארוכי טווח, במיפוי התלמידים לפי צרכים פדגוגיים, חברתיים ורגשיים ובבניית תכניות התערבות ותכניות לימוד מתאימות.

בתחום השותפות עם מגזרים אחרים הנהיגה הנהלת בית הספר בתמיכת מינהל החינוך במועצה אזורית מטה יהודה רשת של שותפויות עם בתי ספר יהודים, ממלכתיים וממלכתיים דתיים במטה יהודה ומחוצה לה. השותפויות הובילו לפעילויות היכרות בין המורים, התלמידים וההורים, פעילויות ספורט, שותפות בפרויקטים מתוקשבים ופרויקטים של קיימות.

מנהלת בית ספר עין נקובא-עין ראפה. ראדה סעיד קזל

מעורבים בדרך להצלחה

 

"הקפדנו על המשפט 'ההצלחה היא חלק מהתרבות שיוצר בית הספר' ", מוסיפה ראדה סעיד קזל. "מעורבות ההורים בשנים האחרונות הפכה לפרו אקטיבית וחיובית. קדמנו בבית הספר פעילויות מגוונות להורים, הרצאות וערבי חשיפה ששיקפו את תהליכי הלמידה והשינוי הבית ספרי בתחומי הלמידה והחברה. זה יוצר אמון הדדי ושיתוף פעולה בין ההנהלה, צוות המורים, וועד ההורים, ההורים והתלמידים".

"חשוב לנו מאוד ללוות את העשייה בחינוך הילדים לחיים בשלום ודו קיום", מסכמת מנהלת בית הספר. "כיום אנו נהנים מגאוות יחידה כלפי בית הספר וחל שינוי משמעותי ומרחיק לכת במיצובו כבית ספר פורץ דרך במטה יהודה ובמגזר הערבי".

על ההישג המרשים של בית הספר היסודי עין נקובא-עין ראפה מעידה העובדה כי בית הספר נחשב בעבר לבית ספר מאתגר בהיבטים של מבחני מיצ"ב, אקלים חברתי, מעורבות מינימאלית של הורים ותלמידים שבחרו ללמוד בבתי ספר אחרים. כיום, בשנת הניהול החמישית של ראדה סעיד קזל ניתן לראות שינויים מרחיקי לכת בכל תחומי העשייה - הערכית, הלימודית והחברתית – לאורה קיבל בית הספר את פרס החינוך הארצי.

 

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?