דלג לתוכן העמוד
יום רביעי, 10 באוגוסט 2022
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

עשרת הדיברות בדרך להקמת עסק חדש

יוצאים לעצמאות? חושבים על הקמת עסק? פתיחת עסק חדש דורשת יותר מאשר רעיון מעולה. כדי להצליח בעסקים - צריכים להיות בעלי ניסיון, הבנה, גמישות הכרה ותשוקה. דורית להב צור, מנכ"לית 'קרן נתן', שפוגשת מדי יום יזמים חדשים ועד היום ליוותה תהליכים רבים להקמת עסקים, משתפת מספר המלצות חשובות ושלבים שעליכם לעשות רגע לפני שאתם יוצאים לדרך.

הגדרת המהות - הצעד הראשון בפתיחת עסק הוא להגדיר את המהות שלו ואת קהלי היעד. רעיון טוב, כאמור, אינו מספיק, אולם הוא הבסיס לתחילת הדרך. חשוב לא פחות לדעת איך להתמודד עם בעיות קונקרטיות ולהיות מסוגלים לשווק את עצמכם בסביבה תחרותית.

איספו מודיעין - ניתוח השוק הוא נקודת המוצא בדרך לעסק מצליח - השקיעו באיסוף מידע והגדרת שוק פוטנציאלי, נקודת חוזק וחולשה של השירות/המתחרים ועוד... המטרה של מחקר שוק היא להבין טוב יותר את התחום, על מנת ליצור תוכנית עסקית יעילה.

הכינו תוכנית עסקית - כתיבת תוכנית עסקית מסייעת לגיבוש הרעיון ויכולה לייעל את תהליך יצירת העסק, על ידי כך שתגרום לך לחשוב על הדברים בצורה שיטתית, להגדיר יעדים, לעמוד בהם ולעדכן יעדים חדשים. התוכנית צריכה להיות תמציתית ולתאר את העסק במדויק ולכלול: תיאור העסק, ניתוח שוק, ניהול וארגון, מוצרים ושירותים, פיתוח לקוחות, תוכנית שיווק, תוכנית לוגיסטיקה וצפי השקעות ומקורות מימון.

בדקו מי המתחרים - איך נראה הנוף התחרותי? האם יש מתחרים רבים בנישה שלכם? בדיקה זו יעילה מצד אחד בכדי להבטיח שקיים ביקוש למוצר/שירות שאתם מציעים, אולם מאידך, תדרוש מכם לבדל את מה שאתם מציעים כדי למשוך את תשומת לב הלקוחות ולבנות נתח שוק.

בחירת שם עסק - שם הוא חלק בלתי נפרד מהזהות של העסק, הוא מופיע בכל מקום ולכן, חשוב לשמור על כללים פשוטים וממוקדים: למצוא שם שמבהיר את העיסוק של המקום, שם קריא, קליט ובלתי נשכח, שם שמתכתב עם החזון והמהות של העסק.

בדקו את קהל היעד שלכם - קהל יעד הוא קבוצה של אנשים המיועדים להיות הלקוחות המדויקים שלכם אשר אליהם אתם מכוונים את המוצר / שירות שלכם. הבנת קהל היעד מקלה על מציאת לקוחות חדשים והגדלת כמות המתעניינים.

ציברו ניסיון בתחום - כדאי לקחת את הזמן ולהגיע מוכנים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום העיסוק. כלומר, עדיף להשקיע בהתנסות כשכירים בעסק דומה לזה שתרצו להקים, לצבור ניסיון, ורק אז לצאת לעצמאות.

מתגו את עצמכם - היו מקצועיים והשקיעו בשפה הגרפית של המותג, נסו לתמצת את המסרים לסימנים גרפיים שיגרמו לאנשים לזכור אתכם, הכינו כרטיסי ביקור, צרו כתובת מייל לעסק, אתר, שירות לקוחות ועוד.

בחרו את העובדים הנכוניםאנשים בצוות הניהול של העסק צריכים להיות בעלי כישורים המשלימים זה את זה. גייסו את המומחים המובילים לכל תחום ואל תפחדו להעסיק אנשים שיש להם כישורים בתחום יותר מהמומחיות שלכם.

תכנון פיננסי זהיר - בידקו עמותות המעניקות הלוואה לפתיחת עסקים ללא מטרות רווח! תתפלאו, אבל יש כאלו גופים! איתם תוכל להגיע לפריסת תשלומים ללא ריבית וללא הצמדה. אתם יכולים לקבל מימון שיעזור לכם בהקמת העסק הראשון, ללא תהליכי אישור ארוכים, עמלות וריביות גבוהות של הבנקים. בנוסף, חפשו מקום שיעניק לכם תמיכה, שירות וליווי צמוד לפני ואחרי פתיחת העסק.

המאמר באדיבות "קרן נתן -  סיוע גדול לעסקים קטנים". הקרן נוסדה ב-2008 על ידי נתן (נייתי) קירש, נדבן ציוני יהודי והיא מסייעת ליזמים בפתיחת עסקים, על ידי מתן הלוואה ללא ריבית וללא הצמדה. הקרן פועלת ללא מטרות רווח וזאת מתוך האמונה כי עסקים קטנים הם מנוע הצמיחה של כלכלת ישראל. הקרן הוקמה במטרה לעודד יזמים חדשים נטולי אמצעים כספיים לבנות עסק חדש בישראל. הסיוע של הקרן ליזם העומד בקריטריונים במתן הלוואה בסך של עד 240,000 שקל לתקופה של עד 60  חודשים, ללא ריבית והצמדה. גובה ההלוואה מותאם לצורכי הקמת העסק.

 

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?