דלג לתוכן העמוד
יום ראשון, 14 ביוני 2026
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

תה ירוק יכול לעזור במניעת סרטן

המומחים ממליצים לשמור על משקל גוף תקין, להתעמל ולהרבות באכילת פירות וירקות. לאחרונה , הצטברו עדויות, הקושרות בין שתייה מרובה של תה ירוק ופחות תחלואה בסרטן.

הפעילות האנטי-סרטנית של תה ירוק, נחשבת כקשורה לרכיב נוגד החמצון שנמצא בו, רכיב הנקרא - EGCG . ה- EGCG נמצא במחקרים מעבדתיים, קשור למות תאים סרטניים ולפעילות נוגדת היווצרות סרטן.

איך הוא עושה את זה? ובכן, מחקרים מעלים כי ה- EGCG יכול לעכב אנזימים המעורבים בשכפול תאים וסינתזת DNA .

כבר לפני עשרות שנים ראו שאצל הסינים והיפנים, המרבים בשתיית תה ירוק, יש שכיחות נמוכה יותר של מקרי סרטן. דבר זה, הביא לשורה של מחקרים, הבודקים האם אנשים ששותים יותר תה ירוק, אכן חולים פחות בסרטן. הממצאים לא אחידים. חלק מהמחקרים מראים כי אצל אנשים המרבים בשתיית תה ירוק, יש פחות מקרים של סרטן הלבלב, סרטן הערמונית וסרטן העור. ומחקרים אחרים לא מצאו קשר כזה.

בשנת 1999 התפרסם מחקר שהיה לכאורה הראשון מסוגו, בהיותו ניסוי התערבותי בהשתתפותם של גברים ונשים מעשנים, שבחלל פיהם התגלו מפגעים קדם-סרטניים. מחצית ממשתפי ניסוי זה, נטלו לפיהם אחת ליום משך 6 חודשים, כמוסה המכילה תמצית תה ירוק והקבוצה השנייה, קיבלה כמוסה ללא תמצית תה ירוק. נמצא כי אצל מקבלי התה הירוק, חלה ירידה של 38% באותם מפגעים טרום סרטניים, לעומת הפחתה של 10% בקבוצת הבקרה. החוקרים מצאו כי אצל מקבלי התה הירוק, הייתה עלייה של החלבון מדכא הסרטן - p53 . במאי השנה, בכנס תזונה ארצי, הרצה ד"ר שחר לב ארי, מנהל המעבדה לצמחי מרפא וחקר הסרטן, מהמרכז הרפואי תל אביב, על תה ירוק, נוגדי דלקת ומניעת סרטן. בהרצאתו, הציג ד"ר לב ארי, את המחקרים שמראים כיצד הסרטן מתחיל מתהליכים של דלקת וכי לתה הירוק יש יכולת לעכב את אותם תהליכים דלקתיים. ד"ר לב ארי סיים את הרצאתו, במימרתו של היפוקרטס, הנחשב לאבי הרפואה שאמר כבר לפני 2500 שנה, "יהי מזונותיך רפואותיך ויהיו רפואותיך מזונותיך" והוסיף כי מגוון מחקרים שנעשו בעשור האחרון, מראים כי לתה הירוק, יכולה להיות תרומה משמעותית לעיכוב תהליכי דלקת ומניעת סרטן.

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?