דלג לתוכן העמוד
יום ראשון, 20 ביוני 2021
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

85% מהציבור: רגילים לקנות פירות וירקות

העגבניה והמלפפון מככבים בקרב הירקות הפופולאריים והבננה ותפוח העץ בקרב הפירות הפופולאריים

סל פירות וירקות (צילום: שאטרסטוק)

סקר חדש חושף את הפירות והירקות הנמכרים ביותר בישראל. בירקות מככבים עגבנייה ומלפפון, ובפירות הפופולאריים ביותר הם בננה ותפוח העץ.

מהם הירקות והפירות הנמכרים ביותר בישראל? לקראת ט"ו בשבט מפרסמת חברת 'חקלאי גרנות' את תוצאותיו של סקר שחושף את הפירות והירקות הפופולאריים ביותר בקרב הישראלים.

מן הסקר עולה, כי יש חמש ירקות שמופיעים בתדירות הגבוהה ביותר בסל הקניות הישראלי: עגבנייה במקום הראשון, והיא נרכשת ב-91% מהקניות של פירות וירקות. אחריה מלפפון, (תדירות רכישה של 88% ), במקום השלישי - בצל (תדירות של 73%), במקום הרביעי תפוח אדמה (תדירות של 64% ) וסוגר את החמישייה הראשונה הפלפל האדום (תדירות של 61% ). עוד עולה מהסקר, כי גזר וחסה נרכשים בערך במחצית מהקניות (תדירות של כ-45%), ואילו בטטה, כרוב, אבוקדו ופטריות, נרכשים בתדירות של כ-30%.

ארבע פירות מככבים בסל הקניות הישראלי: המובילה היא בננה (תדירות של 67%), אחריה תפוח עץ (תדירות רכישה של 62%), במקום השלישי אבטיח (תדירות של 52%) ובמקום הרביעי ענבים (תדירות של 37%). אחריהם, נרכשים תפוז ואפרסק בתדירות של כ-35% ואגס ושזיף בשיעור של כ-20% מתדירות הקניות.

תוצאות הסקר מגלות, כי אופן הבחירה של פירות וירקות מונע בעיקר מכוח ההרגל. 85% מהנשאלים השיבו כי הם קונים את הפירות והירקות שהם רגילים לקנות, 37% רוכשים לפי מתכונים שהם רוצים להכין ו-31% רוכשים פירות וירקות חדשים שמעניינים אותם. 17% רוכשים מה שזמין.

עוד עולה מהסקר, כי הצרכן הישראלי מעדיף לרכוש פירות וירקות בתפזורת. 70% השיבו כי יעדיפו לרכוש באופן שיוכלו לברור ולבחור, לעומת 3% בלבד שמעדיפים לרכוש פירות וירקות ארוזים. 23% מהנשאלים השיבו כי אין להם העדפה לאריזה או תפזורת ו-4% ענו כי זה תלוי בירק או הפרי. תוצרת כמו עגבניות שרי, פטריות, תפוזים, גזר ולקטי ירקות מקבלת עדיפות לרכישה באריזה.

הקריטריונים המובילים לבחירה בפירות וירקות הם טריות, מחיר ובשלות. 77% השיבו כי יבחרו תוצרת על פי מידת הטריות, 66% לפי מחיר ו-44% לפי מידת בשלות הירק/פרי. 12% טענו כי הקריטריון החשוב ביותר עבורם זה היותה של התוצרת החקלאית תוצרת ישראלית.

הסקר בוצע על ידי מכון שריד בהשתתפות 500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה. ברוב הקריטריונים לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין גברים לנשים. הבדלים מסוימים נמצאו בין קבוצות גיל. לדוגמא, בנושא חשיבות הטריות, מעל ל-80% מבני 45 ומעלה בחרו את הקריטריון כחשוב ביותר, לעומת חשיבות של 72% בקרב בני 18-24.

חקלאי גרנות הנה חברת השיווק, מכירה והפצה של פירות וירקות לרשתות המזון, הנמצאת בבעלותם של החקלאים מהקיבוצים והמושבים החברים בתאגיד גרנות.

 

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?