חגיגת יין אזורית
אירוע היין חגיגי בגן הבוטני, המתקיים במסגרת פסטיבל ישראל, הפגיש חובבי יין מכל אזור ירושלים
"היקבים במטה יהודה הפכו בשנים האחרונות לשם דבר. התמיכה הניתנת על ידי המועצה יחד עם שיתוף הפעולה בין בעלי היקבים, יוצרת תרבות אזורית ומקומות בילוי שמושכים אליהם צעירים מכל האזור ותיירים מהארץ ומהעולם. המיתוג נותן חותמת לכך שהעשייה נמצאת בתהליך מואץ, לקראת שגשוג ועשייה משמעותית", כך אמר משה דדון, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ביריד היין השנתי של יקבי יהודה, בפסטיבל ישראל בירושלים.
ראש המועצה התייחס להחלטה שקיבלו חברי מועדון היין של יקבי יהודה, לטפח מיתוג נפרד לאזור היין של מטה יהודה. על ההחלטה מסר יו"ר המועדון, יוסי יתח מיקב קטלב. מועדון יקבי יהודה מונה כיום כ- 30 יקבים, הפרושים בכל רחבי מועצה אזורית מטה יהודה, ומקצתם אף נמצאים מחוץ לגבולות המועצה.
באירוע החגיגי השתתפו כ- 1000 אנשים, שנהנו מיריד יינות וטעימות יין של יקבי יהודה ודוכני אוכל בשילוב מוסיקה חיה.
באירוע הציגו - 20 יקבים, עשרות סוגי יינות, ביניהם: יקב טפרברג – 1870 , יקב שורק, יקב סוסון ים, יקב עגור, יקב קטלב, יקב צובה, יקב כץ, יקב יהודה, יקב מוני, יקב ענתות, יקב בר גיורא, יקב נבות, יקב נחשון, יקב צפרירים, יקב נבו, משק יין הנס שטרנבך, יקב קלע דוד ויקב ענבה.
ראש המועצה סיכם: "היריד נערך מסביב לאגם בגן הבוטני. השילוב בין יינות, אוכל, מוסיקה טובה ותאורה מדהימה על האגם, אפשר לחובבי היין, ליהנות מאווירה רגועה ושלווה. המבקרים הסתובבו במשך כל הערב וחלקם אף קנו יינות איכותיים מחנות יין שהוצבה במקום. כך נוצרת תרבות".
אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?