דלג לתוכן העמוד
יום שני, 22 ביוני 2026
אשר שימוש בשירותי מיקום להצגת מזג האוויר

ה"בר-טוב" - הפאב האזורי של מטה יהודה

האזור שלנו כבר מזמן הפך לפנינת טיולי טבע, ספורט, מורשת ויין, אבל מה קורה כשיורדת החשיכה? טל עציון, המתגורר בקיבוץ הראל,הוא הבעלים של פאב ה"בר-טוב", אותו הוא מגדיר כפאב המקומי של תושבי מטה יהודה ותשובה למי שרוצה חיי הלילה. "בוא אני אספר לך מהר את כל הסיפור", הוא אומר לי בפעם הראשונה שאנחנו מדברים, ביום ראשון השבוע בערב, "כי עוד עשרים דקות מתחיל גמר המונדיאל, יש לנו הקרנה על מסך ענק והבר שלי מלא עד אפס מקום, הכל בהזמנה מראש". באנרגיות מתפרצות והמון ביטחון במוצר שהוא מחזיק ביד, מספר לי טל עציון, יליד מושב תרום, רק בן 26 והבעלים מזה שנתיים של של הפאב האזורי, את הסיפור של המקום, שנראה כאילו הוא תקוע באמצע אזור התעשייה הרטוב, אבל מצליח למשוך אליו קהל אוהדים נלהב ומגוון. כמי שגדל במושב תרום, וכחובב מוסיקה, לטל היה חסך עמוק במקומות בילוי ליליים המיועדים לצעירים. כמו צעירים רבים מישובי הסביבה הוא מצא עצמו נודד למתחמי הבילוי של הערים הקרובות, ירושלים, תל אביב ומודיעין, "אפילו שם יש ארבעה פאבים" הוא אומר. את שירותו בצה"ל התחיל בצנחנים ומשם עבר ללהקה צבאית, שם מצא את עצמו נהנה מהחיבור לעולם המוסיקה וההופעות. אחרי השחרור הופיע בצוותי בידור בארץ ובחו"ל ואף השתתף כזמר בתכנית הטלוויזיה "דה-ווייס". הוא מעיד על עצמו שלא מעניין אותו ל"בזבז את הזמן בטיולים בדרום אמריקה או במזרח הרחוק. אני רוצה לעשות ולעסוק ביזמות בתחום הבידור וחיי הלילה". כשחזר לפני כשנתיים לאזור, החליט כדבריו "להרים את הכפפה". "המון אנשים פחדו לפתוח פה פאב בגלל שחששו מהמרחק וחששו מכך שיגיע קהל לא טוב", הוא מסביר, " אבל אני לא פחדתי. זה הבית שלי, האזור שלי, אני מכיר את האוכלוסייה האיכותית שיש פה ורציתי לספק לה חשיפה לגוונים רבים ושונים של מוזיקה וצבעים". "זו המועצה הכי גדולה שיש בארץ, כמעט 60 יישובים וקרוב ל-60 אלף תושבים, ואפילו פאב אחד אין פה", הוא ממשיך ,"ולכן היה לי ברור שאני מחפש לפתוח מקום שבו אפשר יהיה גם לשתות, לבלות וגם לערוך הופעות, ערבי ריקודים, שירה בציבור וערבי תרבות". עציון התחיל לחפש מקום ומצא כזה באזור התעשייה הר-טוב. הוא קרא לו פאב "בר-טוב", על משקל המצלול של המיקום, והוא אומר שזה לא רק העניין של המיקום. "זה באמת בר טוב, בר על רמה והוא עושה המון טוב לאנשים בסביבה וזה מה שחשוב". בהקמת המקום השקיע עציון כסף רב כי, לדבריו, היה לו חשוב לעשות הכל ברמה גבוהה. הפאב כולל במה ברמה מקצועית, ציוד הגברה איכותי, רמקולים מעולים וכלי נגינה רבים. "תבואו לנגן", הוא קורא לקהל הקוראים של עיתון “בקיצור”, "יש פה כלים ובמה ואני עושה ג'ם-סשנים וכל הזמן עורך פה הופעות, מביא גם אמנים מקומיים אבל גם מביא הרבה אמנים מהמרכז, כי אני רוצה לתת לקהל פה הזדמנות לפגוש אמנים מהשורה הראשונה וגם לחשוף את האזור הזה בפני האמנים". עציון בכלל מאד מחובר לאזור ומאד חשוב לו לקדם את האזור ואת השילוב שבין אוכלוסיית האזור לבין השכנים (בית שמש למשל). הוא גם בוגר של אחד מקורסי הרדיו האזורי שערכה המועצה אבל כדבריו, "עכשיו עם כל העבודה הרבה שיש פה, אין לי כל כך זמן לצערי להתעסק בזה". "אני יודע שיש פה הרבה אמנים ואני גם יודע איך להגיע אליהם ואני רוצה שהם יוכלו להופיע פה" הוא ממשיך, "הייתי בסיור בארצות הברית וראיתי שבכל אזור, המכולות מוכרות בעיקר את האלכוהול המקומי. אני מוכר כרגע את הבירות של מבשלת שריגים, אבל יודע שיש פה הרבה מבשלות ויקבים ורוצה למכור בעיקר את התוצרת שלהם אצלי בבר". לפתוח ולנהל פאב זה לא דבר פשוט, ובמיוחד כאשר מדובר במיקום שהוא רחוק מהמרכז ההומה. "אני משלם המון הוצאות, חלקן נובעות מהמיקום ואני צריך לעבוד מאד קשה כדי להחזיק את המקום" מעיד טל, "אי אפשר להגיע לכאן עם תחבורה ציבורית וזה לא שאתה יוצא לאזור בילוי במרכז עיר ובוחר לך לאן ללכת". אבל לטל יש הרבה אנרגיות חיוביות והרבה אופטימיות ורצון לעשות למען התרבות האזורית במטה יהודה. "אני מרגיש כמו עובד ציבור", הוא אומר בחיוך, "אני פה למען הציבור באזור, כי אני יודע שאם הבר הזה לא יהיה פה, תהיה פה שממה. לכן אני מוכן לשלם הרבה כדי להגשים חלום, אני עומד כל הלילה על הרגליים ונותן עבודה, ווואללה, יש גם תוצאות שרואים בעיניים". פאב ה"בר-טוב" פתוח כבר כמעט שנתיים ומבחינתו של טל כבר נעשתה כאן היסטוריה. "אנחנו מחזיקים מעמד בשביל ובזכות הקהל והקהילה, אנחנו בית לתושבי הסביבה והמקום מעוצב בטוב טעם ובסגנון מאד ביתי, משפחתי וחברתי ולכן אנחנו מצליחים ליצור פה ממש קהילה. יש לנו קהל מגוון של לקוחות קבועים מכל הישובים בסביבה, קיבוצים, מושבים, מבית שמש, קהל דתי מרמת בית שמש ואפילו מירושלים מגיעים לכאן, וכולם נהנים מהריחוק מהמרכז, מהאווירה הכפרית של מטה יהודה ומהאיכות של המקום". הפאב "בר-טוב" באזור התעשייה הר-טוב א', פתוח כמעט בכל ימות השבוע (למעט שישי), עד השעות הקטנות של הלילה. טלפון להזמנות – 073-7268591, או בפייסבוק. צאו ותיהנו ! אורי בן חיים

אהבתם? התרגזתם? יש לכם מה להגיד?